Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
15 aug 2018 Nieuws

BKR uitspraken

In een zestal uitspraken van de BKR commissie worden twee uitspraken in het voordeel van de consument uitgesproken en vier in het nadeel van de consument. Lees in de onderstaande uitspraken hoe een consument een schuld van ruim €100.000 voldoet en hoe een klein termijnbedrag toch tot een registratie leidt.
1 aug 2018 Nieuws

Creditcard? Maandelijkse BKR toetsing!

Een consument klaagt bij Kifid over het feit dat de aanbieder van zijn creditcard zijn gegevens maandelijks heeft geraadpleegd in het CKI van het BKR. De consument wordt in het ongelijk gesteld.
19 jul 2018 Nieuws

Opnieuw minder consumenten met betalingsachterstanden

Het aantal consumenten met een betalingsachterstand op hun krediet blijft afnemen. Op 1 juli 2018 had 6,4 procent van de bij BKR geregistreerde kredietnemers (ruim 674.000 consumenten) betaalproblemen.
17 jul 2018 Nieuws

Verwijdering BKR codering slaagt

In een kort geding heeft een consument gevorderd een A3-codering uit het BKR te laten verwijderen. De codering zou nog ruim een jaar zichtbaar blijven. Vanwege deze codering kreeg hij zijn financiering voor de aankoop van een woning niet rond.
27 jun 2018 Nieuws

Echtscheiding? Regel dan ook ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid krediet(en)

Consument heeft in 1999 samen met haar toenmalige partner een kredietovereenkomst gesloten. Medio 2004 is Consument gescheiden van haar echtgenoot. Consument klaagt bij Kifid dat de Bank bij de echtscheiding haar niet heeft beschermd bij het krediet door het krediet te blokkeren.
11 jun 2018 Nieuws

BKR: Kredietverstrekkers maken wel degelijk onderscheid tussen consumenten met tijdelijke en langdurige betalingsproblemen

Het is een misverstand dat consumenten met een negatieve kredietregistratie, gedurende de periode dat zij geregistreerd staan, geen kredieten kunnen afsluiten. Uit het kredietregister van BKR blijkt dat kredietverstrekkers in de eerste vijf maanden van 2018 gemiddeld 5808 keer per maand een krediet hebben verstrekt aan consumenten met een actuele betalingsachterstand van meer dan drie maanden of een herstelde betalingsachterstand.
23 mei 2018 Nieuws

BKR uitspraken

De Geschillencommissie Bureau Krediet Registratie heeft zes uitspraken gepubliceerd. In 3 van de 6 uitspraken wordt de consument in het gelijk gesteld. Volstaat de vooraankondiging/opeising op de brief met de acceptgiro? En houdt een registratie van 2 termijnen (€60) op een studentenkrediet van €1.000 stand?
18 mei 2018 Nieuws

Kort geding verwijderen BKR registratie

De Rechtbank Amsterdam heeft in een kort geding een consument in het ongelijk gesteld. Dit ondanks de argumenten van de consument.
Het belang van eiser bij verwijdering van de registraties is met name gelegen in het kunnen verkrijgen van een hypothecaire geldlening voor de financiering van een recent door hem aangekochte woning in [woonplaats] , zodat hij samen met zijn nieuwe partner zijn leven (verder) op orde kan krijgen, dichter bij de kinderen uit zijn vorige huwelijk kan gaan wonen zodat de reisafstanden worden verkleind, en een passende werkkamer kan inrichten voor het bestuur van zijn groeiende bedrijf. Daarnaast heeft eiser naar voren gebracht dat de BKR-registraties zowel privé als zakelijk een belemmering vormen voor verkrijging van nieuwe kredieten.
7 mei 2018 Nieuws

Forse daling mensen met betalingsachterstand op hypotheek

Per 1 april 2018 telde Nederland bijna 86 duizend mensen met een langdurige betalingsachterstand op hun hypotheek. Dat is 12% minder dan een jaar geleden, toen er ongeveer 98 duizend mensen waren met een dergelijke betalingsachterstand. Dat blijkt uit de Hypotheekbarometer van Stichting BKR.
17 apr 2018 Nieuws

Consument krijgt geregeld gelijk bij geschillencommissie BKR

Met 5 gepubliceerde uitspraken van de Geschillencommissie is de consument in 3 uitspraken in het 'gelijk' gesteld. Zo wordt ook in de beoordeling meegenomen of de kosten van de verkopende makelaar bij verkoop van de woning met restschuld meetellen in de totale restschuld.
Getoond 1 tot 10 van 109. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2017. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.