MijnFintool

Home klachten Pensioen Getoond 1 tot 10 van 11
Zoek in 42 artikelen en 16 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Aanbevelingen voor pensioenuitvoerders

De Ombudsman Pensioenen doet opnieuw een aanbeveling aan pensioenuitvoerders om hun interne klachtenprocedures aan hun deelnemers en gepensioneerden veel beter kenbaar te maken.
Nieuws
23 dec 2011

Klanten redelijk tevreden over levensverzekeraars

Klanten waarderen hun levensverzekeraar gemiddeld met een 7,1. Dat cijfer is gelijk aan dat van vorig jaar. Nieuwe klanten zijn wel iets tevredener dan bestaande klanten die een claim hebben ingediend. Die waarderingscijfers komen respectievelijk uit op 7,4 en 6,9.
Nieuws
29 jul 2011

Verzekeraars klantgerichter

Volgens het Verbond van Verzekeraars merkt 22 procent van de consumenten verschil in klantgerichtheid van verzekeraars.
Nieuws
18 jul 2011

Stormloop bij Verzekeraarsklachten

De digitale helpdesk Verzekeraarklachten die gratis hulp biedt als de verzekerde het tegen zijn verzekering moet opnemen, heeft de laatste weken te maken met een grote toeloop aan hulpvragen.
Nieuws
4 jul 2011

Honderden reacties bij verzekeraarklachten

Uit honderden reacties bij het online adviesloket Verzekeraarklachten.nl blijkt dat consumenten ontevreden zijn over de krenterigheid van verzekeraars bij het uitbetalen van schades.
Nieuws
4 jul 2011

Intermediair kan klagen over AFM

Vanaf vandaag is er een loket waar het intermediair zijn klachten over de toezichthouder AFM kwijt kan. De Commissie CFD heeft daarvoor de site Wfdnee.nl geopend.

KKV-rapportage bij verzekeraars onvoldoende

Een klein jaar na de introductie van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren heeft Consilium een analyse gemaakt van de vindbaarheid van het keurmerk op de websites van aangesloten verzekeraars en heeft de individuele klachtenrapportages met elkaar vergeleken.
Nieuws
21 apr 2011

Kifid stuurt klagers met een kluitje in het riet

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) wimpelt veel klagers af en stemt haar beleid daar bewust op af. Dat zeggen huidige en voormalige medewerkers van het klachtenorgaan.
Nieuws
25 feb 2011

Veel intermediairs zonder DVD en klachtenprocedure

14 procent van de kantoren heeft geen dienstverleningdocument. Dat blijkt uit het zelfonderzoek onder 900 bij de AFM geregistreerde dienstverleners die geen lid zijn van de Stichting Financiële Dienstverlening (STFD). “Teleurstellend en een aandachtspunt voor de toezichtactiviteiten”, aldus de AFM.
Nieuws
10 aug 2010

Meer klachten dan ooit over financiële dienstverlening

Bij het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid) kwamen vorig jaar ruim 7800 klachten binnen over de financiële producten en service van onder meer banken en verzekeraars. Dat is een stijging van een kwart ten opzichte van 2008.
Getoond 1 tot 10 van 11. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1