MijnFintool

Home klachtencommissie Getoond 1 tot 10 van 20
Zoek in 20 artikelen en 5 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Nieuw Klachtenloket én een Tuchtcommissie

Op 1 september 2022 is een nieuw klachtenloket én een nieuwe tuchtcommissie, beiden voor klachten met en over schade-experts die zijn ingeschreven bij het NIVRE, van start gegaan. Ook is het 'Klachtenloket Vastgoedprofessionals' officieel geopend.
Nieuws
29 dec 2023

Klachtenafwikkeling Kigid naar Kifid

De Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-ondernemingen (NVI) gaat de klachtenafwikkeling van de Klachtencommissie NVI en KIGID onderbrengen bij het financiële klachteninstituut Kifid.

Ook 'simpele' AVP kan tot Kifid klacht leiden

De consument vindt dat de tussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden door hem niet te adviseren het dekkingsmaximum van zijn verzekering te verhogen, omdat bekend was dat het oude dekkingsmaximum niet meer toereikend was. Hierdoor heeft de consument meer dan € 400.000,- schade geleden.

Kifid gaat door met behandeling beleggingsverzekeringsklachten

De prejudiciële vragen van het Hof Den Haag aan de Hoge raad inzake beleggingsverzekeringen van N. zijn voor Kifid geen reden om de behandeling van beleggingsverzekeringsklachten aan te houden.
Nieuws
30 jan 2018

Kifid vernieuwt online klachtenloket

Kifid vernieuwt het online klachtenloket MijnKifid voor consumenten. De verbetering is bedoeld om MijnKifid sneller en veiliger te maken en beter te onderhouden.
Nieuws
12 mei 2017

Bemiddeling door Kifid succesvol

In 2016 heeft Kifid 3.328 klachten behandeld van consumenten die een geschil hebben met de bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. In bijna 1.300 klachtzaken wist Kifid door bemiddeling tussen consument en financiële dienstverlener een schikking te realiseren. Kifid verwacht deze trend naar meer schikken door bemiddelen in 2017 voort te zetten.
Nieuws
14 mrt 2017

Kifid stuurt vroegtijdige consumentenklachten door

Kifid gaat klachten van consumenten, die niet eerst aan hun bank, verzekeraar of tussenpersoon zijn voorgelegd, voortaan doorsturen naar die financiële dienstverlener in plaats van de consument te berichten dat Kifid de klacht niet in behandeling neemt. Dit staat in de brief aan financiële dienstverleners waarmee Kifid zijn nieuwe reglement, dat per 1 april 2017 in werking treedt, aanbiedt.
Nieuws
23 jun 2016

SKGZ: meer klachten en minder geschillen in 2015

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) heeft het afgelopen jaar ruim 2.650 klachten en 502 geschillen afgehandeld. Het totaal aantal contactmomenten, inclusief de informatieverzoeken, bedraagt 25.689. Dit is een stijging van 31%. Het aantal klachten dat bij de Ombudsman Zorgverzekeringen is voorgelegd, is met 11% gestegen ten opzichte van 2014. Het aantal geschillen behandeld door de Geschillencommissie Zorgverzekeringen is licht gedaald. Dit blijkt uit het jaarverslag 2015.
Nieuws
21 sep 2015

Kifid: Welke koersdatum bij afkoop beleggingsverzekering?

Een consument klaagt bij Kifid dat zijn verzekeraar bij afkoop een verkeerde koersdatum heeft gehanteerd. De verzekeraar stelt dat hij gehandeld heeft op basis van de overeenkomst van de verzekering en bijbehorende voorwaarden. De Commissie oordeelt dat de verzekeraar een onjuiste koersdatum heeft gehanteerd en acht de verzekeraar gehouden tot vergoeding van het koersverschil tussen de door verzekeraar gehanteerde koersdatum en de correcte datum.
Getoond 1 tot 10 van 20. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1