MijnFintool

Home Basismodule serviceabonnement Getoond 1 tot 10 van 20
Zoek in 4.498 artikelen en 2.078 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Dossiers

Nieuws
27 okt 2021

OvFD herkent zich niet in berichtgeving van de Consumentenbond

De Organisatie van Financiële Dienstverleners (OvFD) herkent zich niet in de berichtgeving van de Consumentenbond dat de service-abonnementen van hypotheekadviseurs voornamelijk gebakken lucht verkopen. De service-abonnementen zijn wel degelijk relevant.
Nieuws
27 okt 2021

AFM uitkomsten onderzoek serviceabonnementen

Het merendeel van de financiële dienstverleners gaat op een goede manier om met het aanbieden van serviceabonnementen. Zij bieden hun klanten abonnementen aan met relevante dienstverlening en brengen geen dubbele kosten in rekening aan klanten die in het verleden al provisie hebben betaald of nog steeds betalen. Wel is in de helft van de gevallen de informatieverstrekking over abonnementen onduidelijk. Dit concludeert de Autoriteit Financiële Markten (AFM) op basis van onderzoek [zie link] naar ruim tweehonderd serviceabonnementen van tachtig financiële dienstverleners.
Nieuws
30 aug 2019

DNB publiceert definitieve Q&A ‘Abonnementen: wel of geen verzekering?’

Na publieke consultatie is de definitieve Q&A ‘Abonnementen: wel of geen verzekering?’ gepubliceerd. Daarin staat waar DNB rekening mee houdt in haar beoordeling of bij abonnementen sprake is van een verzekering.
Nieuws
15 mrt 2018

Geldt zorgplicht ook voor risicoverzekering?

Consument is nabestaande van de heer X. Zij klaagt schade te hebben geleden doordat Adviseur niet heeft geadviseerd de overlijdensrisicoverzekering te verhogen, terwijl Adviseur had moeten weten dat daartoe gezien de gewijzigde gezinssamenstelling van de heer X aanleiding bestond.
Nieuws
29 sep 2015

Checklist serviceabonnementen beschikbaar

Adviesbureau Oostdam & Partners heeft een checklist opgesteld voor serviceabonnementen. De basis daarvoor is het recent verschenen AFM-rapport ‘Uitkomsten Onderzoek Serviceabonnementen’. Financiële dienstverleners kunnen met behulp van de checklist snel beoordelen of hun (voorgenomen) abonnement voldoet aan de letter en de geest van de wet.
Nieuws
25 jul 2014

Een op vijf hypotheeksluiters kiest voor serviceabonnement

Een meerderheid van de consumenten die een hypotheek afsluiten, kiest ervoor geen serviceabonnement te nemen. Eén op de vijf recente hypotheeksluiters heeft een dergelijk abonnement wel afgesloten. Bij een nieuwe hypotheek biedt een financiële adviseur in de helft van de gevallen een serviceabonnement aan.
Nieuws
9 dec 2013

AFM wijst consument op de spelregels van serviceabonnementen

Consumenten kunnen een serviceabonnement aangeboden krijgen door hun financieel adviseur. Bij zo’n abonnement betaalt de abonnee periodiek een bedrag, waar bepaalde dienstverlening tegenover staat. Dit roept geregeld vragen op, zo bleek zaterdag 7 december ook tijdens de uitzending (zie link) van het televisieprogramma Kassa. Waar moet men op letten bij een serviceabonnement?
Nieuws
7 mei 2013

Welke heeft afspraak met Belastingdienst over btw in abonnement

Welke Financiële Diensten heeft samen met KPMG Meijburg & Co op 25 april 2013 als één van de eerste service organisaties een afspraak met de Belastingdienst gemaakt over de behandeling van de btw in haar abonnementenmodel voor consumenten. Deze ruling geldt alleen voor de abonnementen die door Welke Financiële Diensten en haar label Huis & Hypotheek worden aangeboden.
Nieuws
20 mrt 2013

Antwoorden Kamervragen over provisieverbod en de gevolgen hiervan

Minister Dijsselbloem van Financiën beantwoordt vragen van de Tweede Kamer over de invoering van het provisieverbod, welke sinds 1 januari 2013 van kracht is. Consumenten worden nadrukkelijker geconfronteerd met prijzen en tarieven. Minister Dijsselbloem gaat o.a. in op de (on)mogelijkheid om gratis advies te geven.
Nieuws
21 feb 2013

Finam introduceert nieuw serviceconcept

De combinatie fee én provisie is niet aan de klant uit te leggen stelt Finam. Daarom hebben zij 'de financiële nachtrust methode' ontwikkeld. “Het is niet logisch om voor hypotheekadvies een fee te rekenen en voor schadeverzekeringen provisie. De klant begrijpt dat niet.” Dat zegt Rens van den Boom van Finam. Werken volgens Finam betekent 100% provisievrij, ook voor schadeverzekeringen.
Getoond 1 tot 10 van 20. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1