MijnFintool

Home Basismodule consumentenvertrouwen Getoond 1 tot 10 van 30
Zoek in 4.498 artikelen en 2.078 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Dossiers

Nieuws
10 nov 2017

Vertrouwensmonitor Banken 2017

Het consumentenvertrouwen in banken neemt licht toe. Dat blijkt uit de Vertrouwensmonitor Banken 2017. Het algemene vertrouwen in de sector steeg van een 2,8 (2016) naar 2,9 nu - op een schaal van vijf punten. Dat meldt de NVB.

Adviseurs scoren slecht bij huiseigenaren

Huizenbezitters- en kopers hebben weinig vertrouwen in bankiers, makelaars, hypotheekadviseurs en verzekeraars. Dat blijkt uit een onderzoek* van Vereniging Eigen Huis naar het imago van beroepsgroepen rondom wonen.
Nieuws
28 mrt 2017

Regels over niet-financiële verklaring bekendgemaakt

Grote beursvennootschappen, banken en verzekeraars met meer dan 500 werknemers moeten een niet-financiële verklaring in hun bestuursverslag opnemen. Daarin moeten zij informatie verschaffen hoe ze omgaan met milieu-, sociale en personeelsaangelegenheden, eerbiediging van mensenrechten en bestrijding van corruptie en omkoping.
Nieuws
4 nov 2016

Klantbelang centraal: verbetering zichtbaar

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) meet jaarlijks met het Klantbelang Dashboard in welke mate de grote banken en verzekeraars het belang van de klant centraal stellen. In 2015-2016 heeft de sector zich op diverse fronten verbeterd. Dat is bijvoorbeeld te zien aan de hogere kwaliteit van beleggingsadvies en duidelijkere informatieverstrekking. Verdere verbetering is zeker noodzakelijk bij beleggingsverzekeringen en consumptief krediet. Het handelen in het belang van de klant bij de samenwerking met derden, zoals incassobureaus, intermediairs of gevolmachtigd agenten, heeft ook aandacht nodig.
Nieuws
11 dec 2014

ING Woonbericht: Starter spaart gemiddeld 410 euro per maand voor aankoop nieuwe woning

Twee derde van de starters is op dit moment aan het sparen voor de aankoop van een eigen woning. Gemiddeld sparen zij 410 euro per maand en in totaal 23.232 euro voor de nieuwe woning.

Vertrouwen in financiële instellingen neemt toe

Na de daling in 2013 is het vertrouwen in 2014 van consumenten in Nederlandse financiële instellingen weer toegenomen. Dit blijkt uit een peiling van De Nederlandsche Bank (DNB) die in april gehouden is.
Nieuws
23 mei 2014

Tuchtrecht voor alle bankmedewerkers

Er komt tuchtrecht in de bankensector. Met deze wetswijziging ondersteunt het kabinet het initiatief van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) om te komen tot gedragsregels met tuchtrecht voor bankmedewerkers. Dit is in lijn met de kabinetsvisie voor de Nederlandse bankensector waarin het belang van tuchtrecht wordt onderschreven. Het kabinet vindt het van belang dat de sector tuchtrecht zelf organiseert.
Nieuws
31 mrt 2014

Wijzer in geldzaken zet in op verantwoord financieel gedrag

Partners uit de financiële sector, de wetenschap, de overheid en onderwijs-, voorlichtings- en consumentenorganisaties hebben hun krachten gebundeld en presenteerden een nieuw Strategisch Programma 2014-2018 om de komende vijf jaar verantwoord financieel gedrag in Nederland te bevorderen. Hare Majesteit Koningin Máxima, erevoorzitter van platform Wijzer in geldzaken, nam gisteren het eerste exemplaar van het Strategisch Programma in ontvangst.
Nieuws
10 feb 2014

AFM: Hypotheeksluiter vertrouwt op adviseur

Het provisieverbod voor complexe financiële producten heeft nauwelijks geleid tot een toename van het aantal ‘doe-het-zelvers’ onder hypotheeksluiters. De meeste consumenten sluiten hun hypotheek nog steeds via een zelfstandig adviseur, op afstand gevolg door banken en hypotheekketens. Wel lijkt de consument zich door het provisieverbod actiever op te stellen.

Imago stabiel ondanks hogere assurantiebelasting

Het imago van verzekeraars is vorig jaar stabiel gebleven ondanks premiestijgingen onder meer als gevolg van de forse verhoging van de assurantiebelasting. De negatieve invloed die hogere premies doorgaans op de reputatie hebben, werd goeddeels gecompenseerd door een positiever oordeel van klanten over de klantvriendelijkheid en claimafhandeling. Dat zijn de belangrijkste bevindingen van de tiende Consumentenmonitor [zie bijlage] van het Verbond van Verzekeraars, waarin het imago van de branche wordt gemeten en wordt gevraagd naar de opvattingen van klanten over uiteenlopende onderwerpen.
Getoond 1 tot 10 van 30. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1