MijnFintool

Home Basismodule Nieuws klachtencommissie Getoond 1 tot 10 van 10
Zoek in 4.498 artikelen en 2.078 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Dossiers

Nieuw Klachtenloket én een Tuchtcommissie

Op 1 september 2022 is een nieuw klachtenloket én een nieuwe tuchtcommissie, beiden voor klachten met en over schade-experts die zijn ingeschreven bij het NIVRE, van start gegaan. Ook is het 'Klachtenloket Vastgoedprofessionals' officieel geopend.
Nieuws
29 dec 2023

Klachtenafwikkeling Kigid naar Kifid

De Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-ondernemingen (NVI) gaat de klachtenafwikkeling van de Klachtencommissie NVI en KIGID onderbrengen bij het financiële klachteninstituut Kifid.
Nieuws
30 jan 2018

Kifid vernieuwt online klachtenloket

Kifid vernieuwt het online klachtenloket MijnKifid voor consumenten. De verbetering is bedoeld om MijnKifid sneller en veiliger te maken en beter te onderhouden.
Nieuws
12 mei 2017

Bemiddeling door Kifid succesvol

In 2016 heeft Kifid 3.328 klachten behandeld van consumenten die een geschil hebben met de bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. In bijna 1.300 klachtzaken wist Kifid door bemiddeling tussen consument en financiële dienstverlener een schikking te realiseren. Kifid verwacht deze trend naar meer schikken door bemiddelen in 2017 voort te zetten.
Nieuws
14 mrt 2017

Kifid stuurt vroegtijdige consumentenklachten door

Kifid gaat klachten van consumenten, die niet eerst aan hun bank, verzekeraar of tussenpersoon zijn voorgelegd, voortaan doorsturen naar die financiële dienstverlener in plaats van de consument te berichten dat Kifid de klacht niet in behandeling neemt. Dit staat in de brief aan financiële dienstverleners waarmee Kifid zijn nieuwe reglement, dat per 1 april 2017 in werking treedt, aanbiedt.
Nieuws
25 sep 2014

Klachtenbehandeling bij Kifid eenvoudiger, sneller en gratis

Kifid verandert per 1 oktober 2014 de behandeling van klachten over financiële dienstverlening om de afhandeling van klachten te versnellen en meer ruimte te bieden voor bemiddeling door de Ombudsman. Met deze vernieuwing loopt Kifid vooruit op de implementatie van de Europese richtlijn over Alternatieve geschilbeslechting (ADR) per 9 juli 2015. Medio 2015 zal Kifid het digitaal indienen van klachten mogelijk maken.
Nieuws
31 mrt 2014

Kifid ziet in 2013 geringere stijging van 3%

Vorig jaar is het aantal bij Kifid ingediende klachten opnieuw gestegen met 3% tot 7.318. Wel vlakte de percentuele stijging af in vergelijking met voorgaande jaren. In 2012 was er nog sprake van een toename van 10% tot 7.095 klachten.
Nieuws
17 apr 2013

Kifid pleit voor aanpassing wetgeving

Veel financiële dienstverleners zijn niet gebonden aan de uitspraken van klachteninstituut Kifid. Veertig procent van het intermediair heeft bij het Kifid aangegeven zich niet gebonden te voelen aan de uitspraken. Dat meldt Het Financieele Dagblad.
Nieuws
14 nov 2012

Indien geldverstrekker zich terugtrekt van Nederlandse hypotheekmarkt geen boete bij vervroegde aflossing

Een uitspraak van Kifid, waarbij de geldverstrekker zich heeft teruggetrokken uit de Nederlandse markt en de hypotheekgever geen gebruik meer kon maken van de meeneemregeling. De hypotheekgever hoeft volgens Kifid dan ook geen boeterente te betalen.
Nieuws
9 nov 2012

Kifid uitspraak over serviceabonnement

Consument is het niet eens met de door zijn tussenpersoon in rekening gebrachte kosten voor het actualiseren van zijn financiële planning.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1