MijnFintool

Home Zoeken betalingsprobleem Getoond 1 tot 10 van 101
Zoek in 28.839 artikelen en 10.482 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Uitbreiding Belastingrapportage

Schuldhulpverleners (bij gemeenten) krijgen meer inzicht in schulden van inwoners doordat de Belastingdienst hun rapportage uitbreidt. Vanaf 6 maart kunnen gemeenten via het portaal Schuldhulpverlening van het Inlichtingenbureau (IB) nu ook actuele vorderingsgegevens van de Belastingdienst opvragen.

PBL: Financiële positie van huishoudens op de woningmarkt verslechterd

Het PBL onderzocht drie aspecten: het risico op een restschuld bij een verhuizing (vermogensrisico’s), het risico dat een huishouden moeite heeft de maandelijkse woonlasten op te brengen (betaalrisico’s) en de mate waarin het woningaanbod in een zoekregio financieel bereikbaar en toegankelijk is voor woningzoekenden (toegankelijkheid).

Nieuwe toolkit van ACM tegen oneerlijke incassopraktijken

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) een online toolkit beschikbaar gesteld die het (schuld)hulpverleners makkelijker maakt om namens hun cliënten in actie te komen tegen oneerlijke incassopraktijken. Met de geboden hulpmiddelen kunnen zij cliënten snel zekerheid geven over hun rechten bij incasso en hoe zij hun recht kunnen halen.
Nieuws
12 mrt 2015

Jobcoaching via ING en Randstad HR solutions voor werkzoekende hypotheekklanten

ING start samen met Randstad HR Solutions een proef met het aanbieden van Jobcoaching om werkzoekende klanten met een hypotheek aan werk te helpen. Als klanten hun vaste baan kwijtraken of als zelfstandigen zonder opdrachten zitten hebben zij daardoor, vaak onverwacht, minder inkomen. Dit heeft impact op de financiële situatie van klanten en op de betaling van de vaste lasten voor hun huis. ING en Randstad HR Solutions gaan klanten van ING op vrijwillige basis in die situatie helpen.

Betalingsachterstand op autoverzekering in 1 jaar verdubbeld

Steeds meer consumenten betalen de premie voor de autoverzekering te laat, maar realiseren zich mogelijk niet dat dit grote gevolgen kan hebben. Ten opzichte van 2012 is het aantal mensen dat niet op tijd betaalde in de eerste vier maanden van dit jaar meer dan verdubbeld. Het gaat dan om automobilisten die hun premie niet binnen 30 dagen na het verstrijken van de betalingstermijn hebben voldaan. Deze data zijn gebaseerd op het betaalgedrag van klanten waarvoor Independer.nl de premie van autoverzekeringen int. Dat zijn er per maand gemiddeld zo’n 53.000.

Blok geeft antwoorden op kamervragen over betalingsachterstanden bij hypotheken

Minister Blok geeft antwoorden op kamervragen over 25% meer betalingsachterstanden op de hypotheken. In zijn reactie geeft hij aan het huidige beleid niet te wijzigen. Zie hierna de vragen en antwoorden.

Bank helpt klant te weinig bij betalingsproblemen hypotheek

Huiseigenaren voelen zich in de steek gelaten als zij tevergeefs hun bank om advies en hulp vragen omdat ze de maandelijkse hypotheeklasten niet meer kunnen betalen. Veel huiseigenaren worden radeloos als een gesprek over hun financiële problemen niet mogelijk is, als ze botte antwoorden krijgen of als er slechts wordt gedreigd met deurwaarders, incassokosten en gedwongen verkoop. Dat blijkt uit de eerste inventarisatie van ruim 300 ervaringen met 27 geldverstrekkers die tot nu toe binnenkwamen bij het 'Meldpunt Betalingsproblemen' van Vereniging Eigen Huis.

Aanpassing wanbetalersregeling ZorgVerzekeringswet voor uitkeringsrechtigden bij gemeenten

Vanaf 1 januari aanstaande moeten gemeenten de hele bestuursrechtelijke premie Zvw inhouden op de uitkering van wanbetalers. Tot 1 januari 2013 wordt de bestuursrechtelijke premie van € 154,48 in twee delen verrekend. Sociale diensten houden 76,9% (100/130ste) deel van de bestuursrechtelijke premie (2012: € 118,83 per maand) in op de uitkering. Voor de overige € 35,65 per maand (2012) ontvangt de uitkeringsgerechtigde een acceptgiro.

Betalingsachterstand bij annuïteitenhypotheek? Gaat hypotheek dan naar box 3?

Helpdeskvraag (fictieve casus)
Als een klant in betalingsproblemen komt en zijn annuïteitenhypotheek (op basis van hypotheekregels 2013) niet tijdig kan betalen, gaat de lening dan naar box 3? Er wordt dan (tijdelijk) namelijk niet voldaan aan het aflossingsschema (annuïteiten, maximaal 30 jaar). ------------------------------------------------------------------------
Getoond 1 tot 10 van 101. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1