MijnFintool

Home Zoeken klachtencommissie Getoond 1 tot 10 van 20
Zoek in 35.937 artikelen en 10.998 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Nieuws
17 apr 2013

Kifid pleit voor aanpassing wetgeving

Veel financiële dienstverleners zijn niet gebonden aan de uitspraken van klachteninstituut Kifid. Veertig procent van het intermediair heeft bij het Kifid aangegeven zich niet gebonden te voelen aan de uitspraken. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

Kifid gaat door met behandeling beleggingsverzekeringsklachten

De prejudiciële vragen van het Hof Den Haag aan de Hoge raad inzake beleggingsverzekeringen van N. zijn voor Kifid geen reden om de behandeling van beleggingsverzekeringsklachten aan te houden.
Nieuws
21 sep 2015

Kifid: Welke koersdatum bij afkoop beleggingsverzekering?

Een consument klaagt bij Kifid dat zijn verzekeraar bij afkoop een verkeerde koersdatum heeft gehanteerd. De verzekeraar stelt dat hij gehandeld heeft op basis van de overeenkomst van de verzekering en bijbehorende voorwaarden. De Commissie oordeelt dat de verzekeraar een onjuiste koersdatum heeft gehanteerd en acht de verzekeraar gehouden tot vergoeding van het koersverschil tussen de door verzekeraar gehanteerde koersdatum en de correcte datum.
Nieuws
14 mrt 2017

Kifid stuurt vroegtijdige consumentenklachten door

Kifid gaat klachten van consumenten, die niet eerst aan hun bank, verzekeraar of tussenpersoon zijn voorgelegd, voortaan doorsturen naar die financiële dienstverlener in plaats van de consument te berichten dat Kifid de klacht niet in behandeling neemt. Dit staat in de brief aan financiële dienstverleners waarmee Kifid zijn nieuwe reglement, dat per 1 april 2017 in werking treedt, aanbiedt.
Nieuws
14 nov 2012

Indien geldverstrekker zich terugtrekt van Nederlandse hypotheekmarkt geen boete bij vervroegde aflossing

Een uitspraak van Kifid, waarbij de geldverstrekker zich heeft teruggetrokken uit de Nederlandse markt en de hypotheekgever geen gebruik meer kon maken van de meeneemregeling. De hypotheekgever hoeft volgens Kifid dan ook geen boeterente te betalen.

Ombudsman Pensioenen: onvoldoende kennis van pensioenregeling belangrijkste oorzaak klachten

Te hoog gespannen verwachtingen over de hoogte van de pensioenuitkering, vaak als gevolg van onvoldoende bekendheid met de inhoud van de pensioenregeling, veroorzaken de meeste onvrede bij deelnemers en gepensioneerden, volgens het jaarverslag van de Ombudsman Pensioenen.
Nieuws
9 nov 2012

Kifid uitspraak over serviceabonnement

Consument is het niet eens met de door zijn tussenpersoon in rekening gebrachte kosten voor het actualiseren van zijn financiële planning.
Nieuws
31 mrt 2014

Kifid ziet in 2013 geringere stijging van 3%

Vorig jaar is het aantal bij Kifid ingediende klachten opnieuw gestegen met 3% tot 7.318. Wel vlakte de percentuele stijging af in vergelijking met voorgaande jaren. In 2012 was er nog sprake van een toename van 10% tot 7.095 klachten.
Nieuws
23 dec 2011

Klanten redelijk tevreden over levensverzekeraars

Klanten waarderen hun levensverzekeraar gemiddeld met een 7,1. Dat cijfer is gelijk aan dat van vorig jaar. Nieuwe klanten zijn wel iets tevredener dan bestaande klanten die een claim hebben ingediend. Die waarderingscijfers komen respectievelijk uit op 7,4 en 6,9.
Nieuws
12 mei 2017

Bemiddeling door Kifid succesvol

In 2016 heeft Kifid 3.328 klachten behandeld van consumenten die een geschil hebben met de bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. In bijna 1.300 klachtzaken wist Kifid door bemiddeling tussen consument en financiële dienstverlener een schikking te realiseren. Kifid verwacht deze trend naar meer schikken door bemiddelen in 2017 voort te zetten.
Getoond 1 tot 10 van 20. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1