MijnFintool

Home klanttevredenheid klanttevredenheid Getoond 1 tot 10 van 53
Zoek in 53 artikelen en 11 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Nieuws
6 feb 2023

Hoge waardering voor Kifid

Banken, verzekeraars en overige financiële dienstverleners aangesloten bij Kifid waarderen het financiële klachteninstituut in 2022 gemiddeld met een 7,4. Ruim de helft geeft een 8 of hoger.
Helpdesk
17 mei 2022

Klant: ongehuwd samenwonend gaat relatie beëindigen.

Klant: ongehuwd samenwonend gaat relatie beëindigen. Moet partner gedeeltelijk uitkopen gering bedrag. Huidige geldverstrekker verleent geen ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid. Hierdoor moet worden overgesloten met hoge boeterente en de gebruikelijke kosten om het volle eigendom te verkrijgen en daarmee ontslag van de ex partner te realiseren. Klopt het dat de mee gefinancierde boeterente en de overige kosten om de nieuwe hypotheek te verkrijgen in box 1 vallen daar enkel en alleen op deze wijze het volle eigendom kan worden gerealiseerd
Nieuws
12 okt 2021

Flinke daling klachten over verzekeraars in 2020

Het aantal klachten over verzekeringen is afgelopen jaar met bijna 9% gedaald ten opzichte van het jaar ervoor. De daling wordt voornamelijk veroorzaakt door een daling bij de zorgverzekeringen. Dat blijkt uit een uitvraag van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Nieuws
17 sep 2019

Leidraad Klantbelang Centraal

Het Verbond van Verzekeraars en de NVGA hebben samen de Leidraad Klantbelang Centraal (KBC) ontwikkeld, waarmee gevolmachtigden hun bedrijfsvoering kunnen toetsen op regelgeving en normering op het gebied van klantbelang.
Nieuws
21 jun 2019

Klantenquêtes WW, WIA, Wajong

De Inspectie SZW onderzoekt periodiek hoe uitkeringsgerechtigden de dienstverlening van uitvoeringsinstanties binnen het domein van werk en inkomen ervaren en waarderen.

Annuïtair dalende risicoverzekering en zorgplicht

Alleen voor abonnees
In het verleden zijn veel hypotheken met beleggingsrekeningen afgesloten. Daarnaast werd dan vaak een annuïtair dalende risicoverzekering bijgesloten. Vanuit zorgplicht is het goed om te kijken in hoeverre de overlijdensrisicoverzekering nog aansluit bij de waarde ontwikkeling van de beleggingsrekening.
Nieuws
12 mei 2017

Bemiddeling door Kifid succesvol

In 2016 heeft Kifid 3.328 klachten behandeld van consumenten die een geschil hebben met de bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. In bijna 1.300 klachtzaken wist Kifid door bemiddeling tussen consument en financiële dienstverlener een schikking te realiseren. Kifid verwacht deze trend naar meer schikken door bemiddelen in 2017 voort te zetten.

Goede claimafhandeling: lichte verbetering waardering

Met name tevredenheid van consumenten over de afhandeling van hun claim heeft vorig jaar geleid tot een verdere verbetering van de waardering voor verzekeraars. Het beeld van verzekeraars laat al enkele jaren herstel zien, maar bevindt zich nog niet op het niveau dat in de jaren daarvoor gebruikelijk was. Het aandeel consumenten met een overwegend positief gevoel over verzekeraars bedraagt nu 56 procent tegen 51 procent in 2010. Dat blijkt uit de twaalfde Consumentenmonitor, een jaarlijks onderzoek in opdracht van het Verbond van Verzekeraars, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.
Nieuws
9 okt 2015

AFM tussenstand rapportage klantbelang

Banken en verzekeraars blijven zichtbaar veranderen en verbeteren in het belang van de klant. Dit is echter een taai proces en de verandering vergt een lange adem. Zo kunnen banken en verzekeraars nog vaker uit eigen initiatief een extra stap zetten voor de klant. Ook worden veranderingen nog niet altijd doorgevoerd naar andere bedrijfsonderdelen, distributiekanalen of type klanten. Dit blijkt onder andere uit de meest recente resultaten van het Klantbelang Dashboard (Dashboard) van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Getoond 1 tot 10 van 53. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1