MijnFintool

Home Basismodule advieskosten Getoond 1 tot 10 van 35
Zoek in 4.498 artikelen en 2.078 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Dossiers

Nieuws
11 okt 2024

Toegevoegde waarde adviseur onvoldoende bekend

Wat een financieel adviseur allemaal bij schadeverzekeringen voor de klant doet is onvoldoende bekend. Zowel bij mensen zonder als mét financieel adviseur. Dit blijkt uit een recent onderzoek van Guideology. Hierdoor wordt weinig toegevoegde waarde ervaren, waardoor ook de beloning vaak als te hoog wordt gezien. Guideology adviseert daarom om juist tíjdens de dienstverlening de klanten te informeren over deze werkzaamheden om zodoende optimaal gebruik te maken van het labour effect.
Kennis
21 jul 2020

De fiscale aspecten van adviseren op declaratiebasis

Adviesmatch en de trend tot meer transparantie hebben grote invloed op de wijze waarop u uw geld verdient. Steeds vaker kiezen intermediairs voor beloning op declaratiebasis. Wat zijn daar de fiscale gevolgen van?
Nieuws
7 jun 2018

Kifid: Advies / Bemiddelingskosten adviseur hoeven niet in overeenkomst te worden vermeld

Consument klaagt over de onjuistheid en onvolledigheid van het door de Adviseur gegeven advies, de te hoge en onnodige advies- en bemiddelingskosten, het niet meenemen van rentemiddeling in het advies en het service abonnement. Daarnaast vordert zij de notaris-, taxatie- en juridische en fiscale bijstandskosten. Uit het door partijen omschreven adviestraject leidt de Commissie af dat de Adviseur heeft gehandeld zoals van een redelijk bekwaam en redelijk handelend adviseur mag worden verwacht. Van een onjuist of onvolledig advies is geen sprake.
Nieuws
27 jan 2017

Kifid: Geen adviesnota voor financiering verbouwing via persoonlijke lening

Een consument heeft bij een hypotheekadviseur geïnformeerd naar mogelijkheden om de verbouwing van zijn woning te financieren. Omdat de adviseur vaststelde dat een verhoging van de hypothecaire lening niet haalbaar was, heeft zij Consument een persoonlijke lening geadviseerd. In het Dienstverleningsdocument zijn de werkzaamheden en de daarvoor verschuldigde vergoeding ook daarop toegespitst.
Nieuws
6 okt 2016

Kifid: hypotheekadvies 'no cure, no pay'?

Partijen zijn een opdracht van dienstverlening overeengekomen, waarop handgeschreven de tekst ‘geen offerte is geen kosten’ is vermeld. Tussen partijen is onenigheid ontstaan over de uitleg van deze bewoordingen. De Commissie oordeelt dat dient te worden gekeken naar de zin die partijen over en weer aan elkaars verklaringen en gedragingen mochten toekennen en hetgeen zij in dat kader redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten (Haviltex-criterium).
Nieuws
11 mei 2016

Kifid: advieskosten terugbetalen vanwege'onhandige' formulering dienstverleningsdocument

In de overeenkomst is bepaald dat Consument voor de dienstverlening van de Adviseur een vast honorarium verschuldigd is van € 2.000,-. Echter, ook is in de overeenkomst opgenomen dat Consument geen bedrag verschuldigd is op het moment dat de bemiddeling van de Adviseur niet heeft geleid tot het afsluiten van een hypothecaire geldlening.
Nieuws
29 apr 2016

Kifid: Hoogte en informatieverstrekking advieskosten

De klacht van Consument heeft betrekking op de kwaliteit van het verstrekte advies en de door de Adviseur verstuurde factuur. De Commissie oordeelt dat de Adviseur een passend advies heeft verstrekt. Voorts oordeelt de Commissie dat de Adviseur tweemaal de documentatie heeft overhandigd waarin de werkwijze en de kosten zijn beschreven.
Nieuws
27 jul 2015

Kifid: matiging adviesnota

Een consument is met de een hypotheekadviseur een overeenkomst aangegaan, op basis waarvan de adviseur advies- en bemiddelingswerkzaamheden voor de consument heeft verricht tegen een vergoeding van € 2.489,-. De adviseur heeft deze werkzaamheden gedeeltelijk niet naar behoren uitgevoerd. De vordering van de consument wordt derhalve gedeeltelijk toegewezen.
Nieuws
26 mrt 2015

Kifid: restitutie ondanks vaste prijsafspraak

Consument heeft zich in verband met het afsluiten van een hypothecaire lening voor advies en bemiddeling tot zijn hypotheekadviseur gewend. Op basis van het aantal uren dat de hypotheekadviseur verwachtte aan de zaak te zullen besteden, is een prijsafspraak gemaakt. Nu door de hypotheekadviseur niet gemotiveerd is betwist dat de inventarisatie- en adviesfase niet zijn doorlopen omdat Consument direct na het oriënterende gesprek heeft besloten welke lening zij wilde afsluiten, acht de Commissie het redelijk dat de hypotheekadviseur de helft van de uren die hij daarvoor had begroot aan Consument vergoedt.
Nieuws
22 jul 2014

Boete voor te hoge adviesvergoeding

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 10 juli 2014 een bestuurlijke boete van €100.000 opgelegd aan een assurantiekantoor vanwege (te hoge) advieskosten voor het oversluiten van beleggingsverzekeringen.
Getoond 1 tot 10 van 35. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1