Kostenbesparing was in het afgelopen overstapseizoen voor mensen de belangrijkste reden om voor een nieuwe zorgverzekering te kiezen. Dat blijkt uit het jaarlijkse consumentenonderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) naar de zorgverzekeringsmarkt.
De twee belangrijkste aanleidingen voor mensen om zich te oriënteren op een nieuwe zorgverzekering zijn de gestegen dagelijkse kosten (45%) en de hoogte van de premie (22%). Ook bij de daadwerkelijke overstap blijkt prijs doorslaggevend: 63% van de overstappers noemt kostenbesparing als reden voor hun keuze. Ook trouwe klanten – die al tien jaar of langer bij dezelfde verzekeraar zitten – stappen dit jaar vaker over vanwege de kosten (42%, een stijging van 4 procentpunten ten opzichte van vorig jaar). Waar in eerdere jaren de dekking van de zorgverzekering nog vaker werd genoemd als overstapreden, is dat nu afgenomen.
Bron: ACM
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99