Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
8 jul 2009 Nieuws

BKR-notering bij rentepauze?

Het BKR in Tiel is verbaasd dat ING-klanten die gebruikmaken van de rentepauze na vier maanden rekening moeten houden met een BKR-registratie. Dat schrijft de Telegraaf vandaag.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!


Volgens een woordvoerder van het BKR is er echter geen sprake van een ‘ongeoorloofde achterstand’ en hóéft ING deze daarom niet in Tiel te melden.

ING geeft in een reactie aan het voorbeeld te hebben gevolgd van de onlangs gelanceerde woonlastenfaciliteit die na zo’n vier maanden óók tot een BKR-registratie leidt. “Het is onwenselijk dat klanten die van dit soort regelingen gebruikmaken, elders nog aan een lening of consumptief krediet kunnen komen. Het is dus preventief”, verklaart een ING-zegsman. “Bovendien, zodra de achterstand is afgelost, verdwijnt die registratie weer.”

Directeur Karel Schiffer van de stichting Waarborgfonds Eigen Woningen geeft ING groot gelijk. “Heel verstandig, ook in het belang van die mensen zelf.” Schiffer en de Vereniging Eigen Huis toonden zich gisteren enthousiast over het initiatief van ING.

Bron: DFT, 08-07-2009

Uw mening

 
8 jul 2009
Registratie van de "rentepauze" bij BKR is in het belang van de bank, maar zeer zeker ook ter bescherming
van de klant.
Ik vind wel dat de registratie moet worden vermeld als normaal krediet zonder daarbij direct al een
achterstandcodering bij te zetten. Zodra het rentepauzekrediet is afgelost, moet er direct een doorhaling
plaatsvinden bij BKR en de geschiedenis hiervan worden gewist.
 
8 jul 2009
De klant centraal dus....
 
8 jul 2009
ING dacht natuurlijk met een BKR Notering zijn we in elk geval verzekerd van de relatie voor de komende 5
jaar. Vertrouwen herstellen is nog steeds het belangrijkste doel en consumentenbelangen op de eerste
plaats zetten al helemaal niet. Op naar de volgende crisis uistel van hypotheekrente en de rente over de
rente probleem
 
Wilt u reageren? Log graag eerst in.

Rubrieken

Trefwoorden

Opvoerdatum

8 jul 2009

Laatst gewijzigd

8 jul 2009

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2017. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.