MijnFintool

Zoek in 28.839 artikelen en 10.482 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Nieuws
2 aug 2013

Verzekeraars scherper op claims in tijden van crisis?

Verzekeraars doen veel aan het opsporen van fraude, maar liever nog besteden ze aandacht aan het voorkomen ervan. Specialisten op het gebied van fraudeherkenning geven aan dat niet alleen het totale aantal schadeclaims stijgt in tijden van crisis, maar ook het aantal claims ‘met een luchtje’.
Nieuws
25 aug 2016

Fraudeurs krijgen zelf 'schadeclaim'

Verzekeraars hebben vorig jaar 8.336 gevallen vastgesteld waarbij gesjoemeld werd met verzekeringen. Dat is ruim zeven procent meer dan in 2014. Om verzekeringsfraude harder aan te pakken en potentiële fraudeurs te ontmoedigen, gaan verzekeraars vanaf nu direct de schade bij de daders verhalen door middel van een vaste schadevergoeding van 532 euro. De aanpak kan op steun rekenen van politie en justitie.

Premies autoverzekeringen blijven dalen

Door scherpe concurrentie tussen autoverzekeraars zijn de premies voor zowel wettelijke aansprakelijkheid (WA) als cascoverzekeringen voor motorrijtuigen voor het vijfde jaar op rij gedaald.
Nieuws
30 jul 2015

Succesvolle aanpak fraude door verzekeraars

In 2014 is bijna 99 miljoen euro bespaard door de aanpak van fraude, meldt het Verbond van Verzekeraars. Een stijging van tien procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit heeft deze cijfers bekend gemaakt en een factsheet samengesteld (zie download).
Nieuws
12 jan 2010

Tros Radar onthult geheime letselschadeafspraken

Tros Radar heeft gisteravond in een tv-uitzending melding gemaakt van het bestaan van geheime afspraken tussen tien letselschadeverzekeraars en de Pals Groep.

Beperkte registratie bij een redelijk vermoeden van schuld van fraude

Een consument heeft zich bij Kifid beklaagd over de registratie van zijn persoonsgegevens door een verzekeraar en over de onderzoekskosten die de verzekeraar in rekening heeft gebracht. Volgens de verzekeraar heeft de consument opzettelijk onjuiste informatie verstrekt bij verschillende meldingen op zijn ongevallenverzekering.
Nieuws
1 jul 2009

Meeste schadeverzekeraars hebben fraudebeleid op orde

Een ruime meerderheid van de Nederlandse schadeverzekeraars haalt de afgesproken doelstellingen rond de bestrijding van verzekeringsfraude. Bij veertig procent ligt het fraudebeleid zelfs op het hoogste niveau. Dat blijkt uit een onderzoek van het Centrum Bestrijding Verzekeringsfraude (CBV) van het Verbond van Verzekeraars.

Vermoeden van fraude geen reden tot opzeggen autoverzekering

Van een verzekeringnemer is de auto gestolen op enig moment gedurende een periode van ruim drie dagen en op de eerste dag in die periode heeft verzekeringnemer een autoverzekering afgesloten. Verzekeringnemer kan de diefstal niet nauwkeuriger in de tijd plaatsen. Verzekeringnemer heeft niet aannemelijk gemaakt dat de diefstal heeft plaatsgevonden in de verzekerde periode en dat de diefstalschade dus onder de dekking van de verzekering valt.
Nieuws
22 jul 2016

Kifid: Vermoeden van fraude geen grond voor afwijzing uitkering

Ingevolge artikel 7:930 lid 5 BW is bij schending van de mededelingsplicht geen uitkering verschuldigd, indien Consument heeft gehandeld met het opzet Verzekeraar te misleiden. Daarvan is enkel sprake als de feiten van de casus ondubbelzinnig op fraude wijzen.
Nieuws
7 jul 2009

Verzekeringsfraudeurs aangehouden

Acht Enschedeërs zijn opgepakt, omdat zij verzekeringsmaatschappijen voor 85.000 euro hebben opgelicht door 26 aanrijdingen in scène te zetten.
Getoond 1 tot 10 van 25. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1