Op een verzekeringstussenpersoon rust een zorgplicht; deze moet het werk voor u uitvoeren als een redelijk bekwaam en redelijk handelend adviseur. Zo staat het in de wet. Of een verzekeringstussenpersoon in een specifieke situatie de wettelijke zorgplicht geschonden heeft, hangt altijd af van de omstandigheden van het geval.
Ook speelt mee of u aanvullende afspraken met de adviseur heeft gemaakt over eventuele nazorg, bijvoorbeeld in een service-abonnement.
De consument stelt dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden door de termijn van het financieringsvoorbehoud niet nogmaals te verlengen dan wel de consument te waarschuwen voor het verstrijken van de termijn.
De consument klaagt erover dat de bank haar niet voldoende heeft geïnformeerd over de voor- en nadelen van rentemiddeling. Bij een klantvriendelijke houding van de bank hoort volgens de consument dat de bank wijst op verschillende opties of mogelijkheden bij het aanpassen van de rente van haar hypothecaire geldlening.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.