Alhoewel de Commissie zonder meer wil aannemen dat de situatie stressvol is geweest voor Consument en zijn echtgenote, komt, ingeval van een fout, immateriële schade slechts onder zeer uitzonderlijke omstandigheden voor vergoeding in aanmerking. Zie art. 6:106 BW. Consument heeft niet aannemelijk gemaakt dat van dergelijke omstandigheden sprake is geweest. Het enkele feit dat de Bank niet voor de uiterlijke passeerdatum een geldlening heeft verstrekt is daarvoor niet voldoende.
Lees hier de volledige uitspraak.
--------------------------------------------
Verzekeraar heeft zijn klanten geïnformeerd over de wijziging van de fiscale regeling per 1 januari 2015 via ‘de Vraag en Antwoord - rubriek’ op de website van Verzekeraar. Ook heeft Verzekeraar een item in de nieuwsbrief gewijd aan de wijziging van de fiscale regeling. Deze nieuwsbrief wordt verspreid aan klanten die zich op de nieuwsbrief hebben geabonneerd. Verzekeraar heeft zich hiermee voldoende ingespannen om zijn klanten over de fiscale wijziging te informeren. Dat Consument ervoor heeft gekozen om zich niet op de nieuwsbrief te abonneren maakt dit niet anders.
-
Verzekeraar is een execution-only aanbieder en heeft geen advies-relatie met zijn klanten.
Daarnaast zijn klanten zelf verantwoordelijk voor de keuzes die zij maken ten aanzien van de door hen gekozen producten. Verzekeraar mocht er te goeder trouw van uitgaan dat Consument zijn redenen had te kiezen voor een uitkering in termijnen van zijn levenslooptegoed en er was geen aanleiding om aan deze keuze te twijfelen.
Lees hier de volledige uitspraak.
Bron: Kifid
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99