MijnFintool

Nieuws

Omzet online verzekeringen stijgt tot 485 miljoen

Nederlanders zijn in 2009 vaker gaan webwinkelen en gaven meer uit dan voorheen. Consumenten gaven vorig jaar voor 6,4 miljard euro uit bij webwinkels, een plus van 17 procent. Meer dan de helft van de online omzetten is afkomstig uit maar drie segmenten: Reizen, Telecom en Verzekeringen.

 

Uit onderzoek van Blauw Research voor de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie blijkt dat consumenten gemiddeld consumenten 6,2 aankopen deden via het web. Dat is 19 procent meer dan in 2008. Bovendien steeg ook het gemiddelde aankoopbedrag, met 13 procent tot 737 euro per persoon per jaar.

 
De 6,4 miljard euro digitale omzet vertegenwoordigt nu rond de 7 procent van de totale omzet in de Nederlandse detailhandel. Hoewel online verkopen nog maar een klein deel van het totaal uitmaken, laat het digitale kanaal wel groei zien terwijl het 'analoge kanaal' dalende cijfers toont. Bovendien is meer dan de helft van de online omzetten nog maar afkomstig uit drie segmenten: Reizen, Telecom en Verzekeringen. Zij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor 3,6 miljard euro, of 56 procent, van het totaal. Het segment Reizen groeide vorig jaar met 16 procent tot 2,3 miljard euro, Telecom met 11 procent tot 766 miljoen en Verzekeringen met 9 procent tot 485 miljoen.
 
Bron: Emerce, 30-03-2010

Modules & dossiers

Opvoerdatum

30 mrt 2010

Laatst gewijzigd

30 mrt 2010

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1