MijnFintool

Home Kifid Vermogen Keyword Getoond 1 tot 4 van 4
Zoek in 713 artikelen en 558 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Geen dossiers gevonden
Nieuws
2 sep 2024

Telefoonnummer is geen rekeningnummer...

De consument is opgelicht en heeft dat gemeld bij de bank. Hij stelt dat de bank meer had moeten doen om hem te helpen zijn geld terug te krijgen. De bank heeft toegelicht waarom zij de NAW-gegevens van de begunstigde niet aan de consument heeft verstrekt.
Nieuws
28 aug 2024

Moet een bank NAW gegevens doorgeven?

De consument vordert dat de bank aan haar de NAW-gegevens van de fraudeur, zijnde de ontvanger van het betaling, verstrekt.
Nieuws
20 jan 2023

Schadevergoeding misbruik pinpas

Wanneer een betalingstransactie gebeurt zonder instemming van de consument dan moet de bank dat bedrag onmiddellijk terugbetalen, tenzij de consument grof nalatig is geweest. Een echtpaar dat slachtoffer is geworden van een vorm van bankhelpdeskfraude heeft zich met succes beklaagd bij Kifid, zo blijkt uit een gepubliceerde uitspraak.
Nieuws
6 sep 2019

Slachtoffer Microsoftfraude claimt schadevergoeding door bank

Consumenten zijn slachtoffer geworden van Microsoftfraude. Consument werd gebeld door een persoon die zich voordeed als medewerker van Microsoft. Nadien heeft Consument TAN-codes doorgegeven. Gelet op de vordering van Consumenten tot vergoeding van de vanwege de cybercrime geleden schade, dient de Commissie te beoordelen of die schade voor rekening van de Bank dient te komen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1