MijnFintool

Zoek in 229 artikelen en 68 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Geen dossiers gevonden

Imago stabiel ondanks hogere assurantiebelasting

Het imago van verzekeraars is vorig jaar stabiel gebleven ondanks premiestijgingen onder meer als gevolg van de forse verhoging van de assurantiebelasting. De negatieve invloed die hogere premies doorgaans op de reputatie hebben, werd goeddeels gecompenseerd door een positiever oordeel van klanten over de klantvriendelijkheid en claimafhandeling. Dat zijn de belangrijkste bevindingen van de tiende Consumentenmonitor [zie bijlage] van het Verbond van Verzekeraars, waarin het imago van de branche wordt gemeten en wordt gevraagd naar de opvattingen van klanten over uiteenlopende onderwerpen.

Vertrouwen in verzekeraars daalt

Het vertrouwen van de consumenten in verzekeraars is aan het begin van 2012 gedaald ten opzichte van de kwartalen daarvoor. Van -32 ging de index naar -35. Dit blijkt uit onderzoek van het Verbond.
Nieuws
30 aug 2012

AFM en verzekeraars werken aan duidelijke informatie voor klanten

De consument heeft behoefte aan eenvoudige en begrijpelijke informatie over verzekeringen, aldus de AFM. De toezichthouder werkt dit jaar daarom samen met twaalf (middel)grote verzekeraars aan het verbeteren van de informatieverstrekking. De AFM wil hiermee bevorderen dat consumenten informatie krijgen op basis waarvan zij goede financiële beslissingen kunnen nemen.

Iets meer vertrouwen in verzekeraars

Het consumentenvertrouwen in verzekeraars is licht gestegen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1