MijnFintool

Home nazorg Nieuws serviceabonnement Getoond 1 tot 7 van 7
Zoek in 32 artikelen en 23 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Nieuws
2 okt 2024

Service abonnement (Kifid uitspraak)

De consument vindt dat de tussenpersoon hem ten onrechte aan het service abonnement van zijn arbeidsongeschiktheidsverzekering houdt.
Nieuws
27 okt 2021

OvFD herkent zich niet in berichtgeving van de Consumentenbond

De Organisatie van Financiële Dienstverleners (OvFD) herkent zich niet in de berichtgeving van de Consumentenbond dat de service-abonnementen van hypotheekadviseurs voornamelijk gebakken lucht verkopen. De service-abonnementen zijn wel degelijk relevant.
Nieuws
8 jan 2020

Kifid: adviseur kan opzegging nazorgovereenkomst niet weigeren

Een financieel adviseur heeft een wettelijke nazorgplicht waarvoor de consument niet hoeft te betalen. Dat is anders voor extra beheerwerkzaamheden, waarvoor de adviseur beheerkosten in rekening brengt. De overeenkomst, waarin de afspraken voor deze meeromvattende nazorg worden vastgelegd, kan een consument opzeggen.

VEH: Nazorg hypotheekadviseur kan beter

Slechts 55% van de huizenkopers is tevreden over de dienstverlening van zijn hypotheekadviseur nadat de hypotheek is afgesloten. Voor bijna de helft is de grootste ergernis dat de adviseur in de jaren daarna niets meer van zich laat horen, ook niet als de maandlasten door de lage rente omlaag kunnen of als het verstandig kan zijn om de hypotheek aan te passen op nieuwe wet- en regelgeving (zie rapport).
Nieuws
25 jul 2014

Een op vijf hypotheeksluiters kiest voor serviceabonnement

Een meerderheid van de consumenten die een hypotheek afsluiten, kiest ervoor geen serviceabonnement te nemen. Eén op de vijf recente hypotheeksluiters heeft een dergelijk abonnement wel afgesloten. Bij een nieuwe hypotheek biedt een financiële adviseur in de helft van de gevallen een serviceabonnement aan.
Nieuws
1 feb 2013

AFM vraag van de maand: Nazorg- serviceabonnementen

In de consumentennieuwsbrief van de AFM wordt de 'vraag van de maand' besproken: "Ik heb een brief ontvangen van mijn financieel adviseur om een nazorg- of serviceabonnement af te sluiten. Wat betekent dit?"
Nieuws
27 dec 2012

Nazorg en serviceabonnementen: het belang van de klant centraal

Het advies over een financieel product aan een klant is tijdsgebonden. U baseert uw advies onder meer op de wensen, doelstellingen en de situatie van de klant voor zover dat in die periode bekend is. Er kunnen zich daarna verschillende wijzigingen voordoen: marktbreed of op productniveau, maar ook in het leven van de klant. Nazorg kan een belangrijk onderdeel van uw totale dienstverlening aan de klant zijn.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1