MijnFintool

Home AOV Nieuws Kifid Getoond 1 tot 9 van 9
Zoek in 95 artikelen en 51 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Nieuws
2 okt 2024

Service abonnement (Kifid uitspraak)

De consument vindt dat de tussenpersoon hem ten onrechte aan het service abonnement van zijn arbeidsongeschiktheidsverzekering houdt.
Nieuws
9 jul 2021

Weigeren beroepenverklaring dure grap

De consument meldt de verzekeraar een wijziging in zijn beroepswerkzaamheden. De verzekeraar verzoekt hem verschillende keren om een beroepenverklaring in te vullen. De consument weigert dit en stelt dat hij zijn werkweek niet kan versimpelen/verklaren volgens de beroepenverklaring.
Nieuws
22 jun 2021

Verzekeraar wijst te laat op niet-nakomen mededelingsplicht

Bij het aangaan van een arbeidsongeschiktheidsverzekering (aov) is de consument verplicht de verzekeraar de gezondheidsinformatie te geven waar de verzekeraar om vraagt. Als een verzekeraar ontdekt dat een consument zijn mededelingsplicht niet is nagekomen, kan hij de verzekering binnen twee maanden na ontdekking opzeggen als de verzekeraar bij de kennis van de ware stand van zaken de verzekering niet zou hebben gesloten.
Nieuws
16 okt 2020

Van provisie naar fee

Ter beoordeling ligt de vraag voor of adviseur tekort is geschoten in zijn zorgplicht jegens Consument door hem niet de mogelijkheid te bieden over te stappen van beloning via provisie naar beloning via directe betaling en zo ja, of hij op grond daarvan gehouden is tot vergoeding van de door Consument gestelde schade.
Nieuws
12 okt 2020

Vervolg eerdere uitspraak 'Belang dossiervorming'

In de tussenuitspraak heeft de Commissie geoordeeld dat Tussenpersoon onvoldoende gegevens heeft overgelegd waaruit zij kan opmaken dat Tussenpersoon Consument voldoende heeft geïnformeerd over de alternatieve verzekeringsproducten en heeft gewezen op de van toepassing zijnde FBV-clausule op de gesloten verzekering.
Nieuws
24 feb 2020

Geen passend advies, toch geen schending zorgplicht

Consument verwijt haar adviseur dat hij haar ten onrechte een WIA-verzekering heeft geadviseerd. Ook heeft hij gedurende de looptijd geen contact met consument opgenomen over haar situatie.
Nieuws
28 aug 2019

Teveel betaalde premie op AOV moet worden terugbetaald door adviseur vanwege schenden zorgplicht

Consument heeft via haar Adviseur een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten. Zij heeft jaarlijks bij Adviseur aangegeven de premie te hoog te vinden. Zij wilde minder premie gaan betalen en heeft uiteindelijk zelf bij de verzekeraar bij wie haar verzekering liep, een andere verzekering (een nieuw in de markt gezet product) gevonden tegen een veel lagere premie. Consument vordert een tegemoetkoming in de teveel door haar betaalde premie. De Commissie heeft de vordering toegewezen.
Nieuws
18 okt 2018

Kan een uitkerende AOV in 1x worden afgekocht?

Consument is arbeidsongeschikt en ontvangt van Verzekeraar een maandelijkse uitkering. Hij wenst de uitkering af te kopen. De verzekeraar weigert dit en de verzekeringnemer dient een klacht in bij Kifid.
Nieuws
17 aug 2015

Geschillencommissie Kifid wijst claim compensatie ‘AOW-gat’ af

De Geschillencommissie van Kifid heeft een vordering tot compensatie van het ontstane ‘gat’ tussen de einddatum van een arbeidsongeschiktheidsuitkering en de begindatum van een AOW-uitkering afgewezen. Dit probleem is ontstaan doordat de overheid de AOW-leeftijd per 1 januari 2014 heeft verhoogd.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1