MijnFintool

PA opdracht

De invloed van de keuzeomgeving

Een klant wordt onbewust beïnvloed door de manier waarop keuzes worden aangeboden bij het afsluiten van een lening. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) laat in het rapport “Consumentengedrag op de markt voor consumptief krediet” zien welke factoren een rol spelen. Dit rapport is gebaseerd op gedragswetenschappelijke inzichten. Deze inzichten moeten ertoe bijdragen dat financiële dienstverleners, op het gebied van krediet, het belang van de klant centraal stellen en zo verantwoord lenen bevorderen.

Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
Dit artikel bevat 522 woorden

Neem een abonnement op Fintool!

Je deskundige kennispartner op financiële dossiers waar je ook mee kunt sparren.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Deskundige helpdesk
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Leerdoel

3b.1 (C)

De persoon demonstreert en/of bewijst dat hij op basis van de informatie het juiste advies kan geven dat aansluit bij de wensen en behoefte van de klant 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

04 nov 2016

Laatst gewijzigd

04 nov 2016

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1