MijnFintool

PA opdracht

Kifid blijft dienstverlening verbeteren

Consumenten die een klacht hebben over een financiële dienstverlener, moeten altijd eerst een klacht bij die financiële dienstverlener zelf indienen. Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan kan de consument naar een civiele rechter stappen om zijn gelijk te halen, maar die drempel ligt relatief hoog – onder meer vanwege hoge kosten.

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) is een andere mogelijkheid. Door de laagdrempeligheid is het voor consumenten relatief makkelijk om daar de klacht in te dienen. Het Kifid probeert zijn dienstverlening aan consumenten voortdurend te verbeteren. Eind 2016 is een evaluatierapport over de werkwijze van het Kifid gepubliceerd. Aan de hand daarvan kondigt het Kifid een verdere verbetering aan in zijn dienstverlening vanaf begin 2017.

Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
Dit artikel bevat 1069 woorden

Neem een abonnement op Fintool!

Je deskundige kennispartner op financiële dossiers waar je ook mee kunt sparren.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Deskundige helpdesk
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Leerdoel

1f.5 (K) en 3c.1 (C)

De kandidaat kan kort beschrijven op welke gebieden de klachten- en geschilleninstellingen, Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid), Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) en Stichting Tuchtraad banken werkzaam zijn

Modules & dossiers

Opvoerdatum

02 feb 2017

Laatst gewijzigd

02 feb 2017

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1