MijnFintool

Nieuws

Rapportage campagne-effectonderzoek Life events Belastingdienst

Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om mensen ervan bewust te maken dat als er iets in het leven van een burger of ondernemer verandert ze checken of dit gevolgen heeft voor hun belastingen of toeslagen.

Conclusie

Het aandeel burgers dat weet dat bepaalde belangrijke veranderingen in het leven, die belicht zijn in de Life Events campagne, fiscale gevolgen of gevolgen voor de hoogte van de toeslagen kunnen hebben is gelijk gebleven ten opzichte van de vorige tussenmetingen.

Ongeveer zes op de tien burgers benoemen minstens één van de in de Life Events campagne belichte levensgebeurtenissen.

Burgers zijn het beste op de hoogte van de gevolgen van het kopen van een huis op belastingen en toeslagen.

In mindere mate zijn zij bekend met de gevolgen van het verbreken van een geregistreerd partnerschap op belastingen en toeslagen. Ook de overige levensgebeurtenissen die niet in de campagne zijn benadrukt zijn stabiel gebleven ten opzichte van de vorige metingen.


Bron: Rijksoverheid

16/3/2022 toevoeging 'download scheiding'

Modules & dossiers

Opvoerdatum

09 mrt 2022

Laatst gewijzigd

16 mrt 2022

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1