Nederlanders en niet-Nederlanders in het buitenland met een relatie tot onze overheid moeten met één contact hun zaken met de overheid kunnen regelen.
Met het project Loket Buitenland bundelen overheidsdiensten hun krachten om de dienstverlening voor deze Nederlanders en niet-Nederlanders te verbeteren.
Samen met veel uitvoeringsorganisaties werkt de Belastingdienst binnen het project aan één website, www.nederlandwereldwijd.nl, die informeert over álle overheidsdiensten.
Ook is het BuZA-callcenter (+31 247 247 247) 24 uur per dag en 7 dagen per week in vier talen bereikbaar.
Uit onderzoek blijkt dat mensen voor wie Loket Buitenland is opgericht vooral een beroep doen op het callcenter en de website van BuZa.
Denk aan vragen en diensten met betrekking tot DigiD, AOW, rijbewijzen, consulaire hulp, paspoorten, stemmen, visa en ook belasting- en toeslagzaken.
Om ook in samenhang over deze diensten te informeren, heeft BuZa samenwerking gezocht met de diverse uitvoeringsinstanties als ICT-dienstverlener Logius, het UWV, CAK, de RDW, SVB, Vereniging van Nederlandse Gemeenten, Rijksdienst voor Identiteitsgegevens en de Belastingdienst.
Er werken, wonen en studeren ruim een miljoen Nederlanders in het buitenland. Uit onderzoek blijkt dat voor hen en buitenlanders die een relatie met de Nederlandse overheid hebben, informatie over dienstverlening vaak moeilijk is te vinden. Een centrale plek is daarom wenselijk.
Website: https://www.nederlandwereldwijd.nl/
Bron: Belastingdienst
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99