MijnFintool

Nieuws

Uitkomsten Klanttevredenheidsonderzoek 2012 Zorg Particulier per verzekeraar

De rapportcijfers over 2012 wijken in het algemeen weinig af van die in het voorgaande jaar. Gemiddeld geven klanten hun ziektekostenverzekeraar nog steeds een 7,7, al lopen de scores per maatschappij uiteen van een 8,3 (2011: 8,4) tot 7,4 (2011: 7,4). Het volledige onderzoeksrapport en een cijfermatig overzicht per verzekeraar zijn als download beschikbaar.

Zorgverzekeraars keerden volgens verzekerden dit jaar aanmerkelijk sneller uit dan in 2011. Dat is de meest opvallende verschuiving in de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) onder zorgverzekeraars dat jaarlijks in opdracht van het Verbond van Verzekeraars wordt verricht. Tachtig procent gaf aan geclaimde bedragen ‘snel’ te hebben ontvangen, tegen 67 procent in het voorgaande jaar. Niettemin daalde het rapportcijfer dat claimende klanten aan hun zorgverzekeraar gaven licht, van gemiddeld 7,74 tot 7,69.

Bijlagen:

Klanttevredenheidsonderzoek Zorg particulier, pdf 12 pagina's

Uitkomsten Klanttevredenheidsonderzoek 2012 Zorg Particulier, per verzekeraar, pdf 2 pagina's

 

Bron: Verbond van Verzekeraars

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

13 nov 2012

Laatst gewijzigd

13 nov 2012

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1