MijnFintool

Nieuws

Adfiz bekritiseert direct benaderen intermediairklant

Adfiz heeft forse kritiek op de tendens dat verzekeraars klanten van het intermediair steeds vaker rechtstreeks benaderen.

“De laatste tijd neemt het aantal gevallen van rechtstreekse benadering van uw klanten door aanbieders toe”, aldus algemeen directeur Hanneke Hartman in Adfiz magazine. “Dat zie ik en maak ik op uit reacties van leden. En ik vind dat een kwalijke zaak, niet alleen voor u, maar vooral voor uw klanten. Want directe benadering is niet in het belang van uw klant. Uw klant heeft gekozen voor uw bedieningsconcept, waarbij advies centraal staat."

 

Aanbieders zouden volgens Hartman "zeer conservatief moeten zijn bij de beoordeling of informatie werkelijk rechtstreeks naar de klant van de adviseur moet. En wanneer dat toch noodzakelijk wordt geacht, dienen zij de adviseur tijdig in staat te stellen om te beoordelen of hij naar aanleiding van deze informatie zijn klant bij moet staan. Wij roepen daarom de schijnbare vanzelfsprekendheid van rechtstreekse benadering een halt toe".

 

Bron: VVP, 02-01-2012

Modules & dossiers

Opvoerdatum

02 jan 2012

Laatst gewijzigd

02 jan 2012

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1