“De laatste tijd neemt het aantal gevallen van rechtstreekse benadering van uw klanten door aanbieders toe”, aldus algemeen directeur Hanneke Hartman in Adfiz magazine. “Dat zie ik en maak ik op uit reacties van leden. En ik vind dat een kwalijke zaak, niet alleen voor u, maar vooral voor uw klanten. Want directe benadering is niet in het belang van uw klant. Uw klant heeft gekozen voor uw bedieningsconcept, waarbij advies centraal staat."
Aanbieders zouden volgens Hartman "zeer conservatief moeten zijn bij de beoordeling of informatie werkelijk rechtstreeks naar de klant van de adviseur moet. En wanneer dat toch noodzakelijk wordt geacht, dienen zij de adviseur tijdig in staat te stellen om te beoordelen of hij naar aanleiding van deze informatie zijn klant bij moet staan. Wij roepen daarom de schijnbare vanzelfsprekendheid van rechtstreekse benadering een halt toe".
Bron: VVP, 02-01-2012
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99