“De aanvaarding van de code markeert een keerpunt, omdat we hiermee laten zien dat het nu ernst is”, zei Latenstein in zijn speech tijdens de ALV. “Wij zijn duidelijk over de zekerheid die wij bieden en dus ook over wat wij uitsluiten. Deze gedragsregels bieden de klant transparantie. Zekerheid betekent namelijk ook inzicht krijgen en weten waar je aan toe bent. Ook zijn hier zaken als kwaliteit, deskundigheid en betrouwbaarheid uitgewerkt, zoals: “Wij dragen in het schadebehandelingsproces zorg voor een voortvarende en zorgvuldige afhandeling met oog voor alle betrokkenen.”
De code beschrijft ook de gewijzigde klachtenstructuur over naleving en controle van de klachtenprocedure. Evenals de al in 2002 opgestelde Gedragscode Verzekeraars overkoepelt deze herziene gedragscode de afspraken en gedragsregels die in de loop der jaren zijn neergelegd in diverse codes, denk bijvoorbeeld aan onderwerpen als letselschadebehandeling en contractstermijnen, en plaatst ze in een breder kader.
Bron: Verzekeraars, 22-06-2011
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99