Independer heeft na 10 jaar vergelijken de conclusie getrokken dat een klant zelf niet uitgebreid verzekeringen wil vergelijken.
"De eerste tien jaar van ons bestaan dachten wij dat de consument als een soort van inspecteur verzekeringen vergelijkt en uitpluist en daarna beslist welk product hij sluit", vertelt directielid Ruud Martens deze week in de tijdschrifteditie van AM. “Maar wij zijn erachter gekomen dat de Nederlander geen zin heeft allerlei dingen qua verzekeren uit te zoeken. Hij wil gewoon makkelijk en snel sluiten; hij gaat niet vergelijken en uitpluizen."
Independer.nl heeft de organisatie en de productontwikkeling hierop aangepast. "Met de klantwensen voor 'de ideale autoverzekering' zijn we naar verzekeraars gegaan. Die hebben op basis van die eisen nieuwe producten ontwikkeld."
Deze week is Independer.nl gestopt met het vergelijken en afsluiten van garantiekoopsommen. "Het aanbieden van slechts één type product vinden wij niet klantgericht en niet transparant", zo luidt de uitleg. Een beperkt aantal aanbieders en weinig vraag van consumenten spelen ook een rol in het besluit.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.