MijnFintool

Nieuws

Verzekeraars scoren hoog in klantbelevingsonderzoek

In het jaarlijkse Nationale Klantbelevingsonderzoek dat 19 april uitkwam, scoren verzekeraars het best in de emotionele beleving. 48 procent van de ondervraagden is positief over het contactmoment met hun verzekeraar.

 

Ruim de helft van de klanten heeft een negatief beeld van Nederlandse organisaties. Zo staat te lezen in het jaarlijkse Nationale Klantbelevingsonderzoek dat op 19 april werd gepresenteerd. Klanten voelen zich lang niet overal als koning behandeld. Voor de representatieve studie werden zogenoemde ‘contactmomenten’ bestudeerd van klanten met verzekeraars, zorginstellingen, banken, telecom/internetbedrijven.
 
Emotionele beleving
Hoe een organisatie scoort, valt in twee delen uiteen: de functionele en de emotionele beleving. Functioneel wil zeggen of de organisatie doet wat de klant ervan verwacht. 53% van de Nederlanders vindt de service voor verbetering vatbaar. 62% vindt dat hij niet goed op de hoogte wordt gehouden van het oplossen van een klacht.
Daarnaast is er de ‘emotionele beleving’ – het gevoel dat een organisatie de klant geeft. Gemiddeld houdt 33% een positief gevoel over aan het contact. Verzekeraars scoren hier het best (per saldo is 48% positief) en de overheid staat onderaan (3% is positief).
 
Bron: Verbond van Verzekeraars, 20-04-2011

Modules & dossiers

Opvoerdatum

21 apr 2011

Laatst gewijzigd

21 apr 2011

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1