MijnFintool

Nieuws

Grote onvrede over intermediairverzekeraars

De onvrede over banken en verzekeraars is vergeleken met vorig jaar toegenomen. Met name intermediairverzekeraars presteren volgens consumenten onder de maat. Dat blijkt uit onderzoek van het CIC Rijksuniversiteit Groningen, marktonderzoekbureau MetrixLab en data-analist MIcompany naar 100 Nederlandse dienstverlenende bedrijven onder 7.000 consumenten.


Opvallende conclusie uit het onderzoek is het grote contrast tussen directe en intermediaire verzekeringsmaatschappijen. Aegon (99), Nationale Nederlanden (97), Reaal (95) en Delta Lloyd (94) bungelen onderaan de lijst met onderzochte bedrijven. Alleen ASR heeft zich als intermediaire verzekeraar het afgelopen jaar weten te verbeteren en steeg met vier plaatsen naar positie 85.

Opvallend goed scoort Univé, dat na Ikea de beste klantprestatie levert, met Bol.com op de derde plaats. Op de vierde en vijfde plaats staan Rabobank en Shell.

“Het verschil met directe verzekeraars als Univé en Centraal Beheer Achmea is enorm”, zegt de Groningse hoogleraar marketing Peter Verhoef. “Kennelijk zijn de intermediaire verzekeraars niet in staat om sterke relaties met klanten te ontwikkelen. Dit vertaalt zich in lage klantentrouw en geen bereidheid deze bedrijven bij anderen aan te bevelen.”

ABN Amro is slechter gaan scoren op de relatie met klanten, iets wat consumenten vorig jaar juist belangrijker zijn gaan vinden. Na ABN is ING de grootste verliezer. Rabobank wist als enige in de banksector de klantprestaties te verbeteren.

Bron: FD, 02-02-2011
 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

02 feb 2011

Laatst gewijzigd

02 feb 2011

Reacties

2 feb 2011
Nog beter voorstel: een onderzoek naar de onderzoekjes en wat die nu echt opleveren. Wellicht dat we een
stuk van Nederland kunnen afscheiden en daar al die onderzoekers bij elkaar kunnen laten wonen. Kunnen
zij elkaar eens lekker onderzoeken......

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1