MijnFintool

Nieuws

Meer klachten over zorgverzekeraars

Bij de Stichting De Ombudsman kwamen er over zorgverzekeraars veel klachten binnen. De informatie die de klantenservice van de zorgverzekeraars verstrekt, is niet altijd juist. Hierdoor worden mensen op het verkeerde been gezet.


In 2009 heeft De Ombudsman de dienstverlening van zorgverzekeraars onderzocht met behulp van mystery guests. Daaruit blijkt dat de antwoorden van de klantenservice meer dan eens niet stroken met het beleid van de desbetreffende zorgverzekeraar of de wetgeving. Mensen zonder inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie worden bijvoorbeeld stelselmatig geweigerd voor een zorgverzekering, terwijl de wet anders voorschrijft.

Bron: Eufin, 12-05-2010

Modules & dossiers

Opvoerdatum

12 mei 2010

Laatst gewijzigd

12 mei 2010

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1