MijnFintool

Nieuws

Jongerencampagne voor bewust omgaan met geld

De campagne ‘Zonder cash ben je nergens’ is van start gegaan, een landelijke campagne die jongeren bewust wil maken van geldzaken. Het is een initiatief van Wijzer in geldzaken..

 

De campagne ‘Zonder cash ben je nergens’ is een vervolg op onderzoek van Wijzer in geldzaken, waaruit bleek dat veel jongeren moeite hebben om met hun geld om te gaan. Tweederde vindt dat moeilijk, terwijl een derde van de jongeren zelfs een riskant uitgavenpatroon heeft en daardoor in financiële problemen terecht kan komen.

 
Mobiele telefonie is voor jongeren een belangrijke financiële valkuil. Uit een enquête onder 1700 jongeren van 12 tot 19 jaar blijkt dat bijna de helft van de jongeren regelmatig over het beschikbare belbudget heengaat. Slechts 27 procent van de jongeren heeft de kosten in de hand. 15 procent heeft geen idee hoeveel per maand aan mobiel bellen wordt uitgegeven.
 
Mobiel bellen is dan ook het startthema van de cash-campagne. Op de website van 'Zonder cash ben je nergens' kunnen jongeren hun eigen belgedrag onderzoeken met een speciale Cash-culator.
 
Bron: Wijzeringeldzaken, 11-03-2010

Modules & dossiers

Opvoerdatum

12 mrt 2010

Laatst gewijzigd

12 mrt 2010

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1