Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
31 aug 2018 Nieuws

Dienstenwijzer: vormvrij

Een dienstenwijzer is geen wettelijk voorgeschreven document. Het kan bijvoorbeeld een brochure zijn met informatie over de onderneming en de dienstverlening.
30 jan 2018 Nieuws

Kifid vernieuwt online klachtenloket

Kifid vernieuwt het online klachtenloket MijnKifid voor consumenten. De verbetering is bedoeld om MijnKifid sneller en veiliger te maken en beter te onderhouden.
17 okt 2017 Nieuws

Meldpunt voor benadeelde nieuwbouwkopers

Vereniging Eigen Huis heeft een meldpunt geopend voor kopers van nieuwbouwwoningen die zich gedupeerd voelen door schimmige of oneerlijke procedures bij de verdeling of loting. De vereniging wil duidelijke spelregels voor de toewijzing van nieuwbouwwoningen en een loting onder toezicht van een notaris.
7 okt 2015 Nieuws

Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg

De Eerste Kamer heeft ingestemd met het wetsvoorstel Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Deze patiëntenwet is een grote stap in de verbetering van de verhouding tussen zorgaanbieder en patiënt. De wet waarborgt dat patiënten kunnen vertrouwen op goede zorg en een goede, snelle en laagdrempelige afhandeling van klachten en geschillen. De wet vervangt twee wetten op dit gebied: de Kwaliteitswet zorginstellingen en de Wet klachtrecht cliënten zorgsector.
8 jul 2015 Nieuws

Kifid opent online klachtenloket Mijn Kifid

Vanaf 8 juli 2015 is het nieuwe online klachtenloket Mijn Kifid geopend. Consumenten kunnen voortaan klachten tegen banken, verzekeraars, vermogensbeheerders en andere financiële dienstverleners online indienen. Kifid handelt de klachten vervolgens volledig online af.
26 feb 2015 Nieuws

Zorgverzekeraars verantwoordelijk voor juiste informatievoorziening via vergelijkingssites

Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, mw. E.I. Schippers geeft uitgebreid antwoord op kamervragen over de verantwoordelijkheid van zorgverzekeraars voor juiste informatievoorziening via vergelijkingssites.
18 sep 2014 Nieuws

KNMG kritisch over Landelijk Meldpunt Zorg

De werkwijze van het nieuwe Landelijke Meldpunt Zorg baart artsenfederatie KNMG zorgen. Het meldpunt geeft de Inspectie voor de Gezondheidszorg dagelijks een klachtenoverzicht inclusief de namen van zorgverleners. Dit gebeurt zonder schriftelijke machtiging van de klager en zonder voorafgaande verificatie van de klacht. Ook is geen correctieregeling getroffen. Dat meldt de KNMG op haar website.
28 jul 2014 Nieuws

Website over nieuwe zorgnota

De Nederlandse vereniging van ziekenhuizen (NVZ) en Zorgverzekeraars Nederland (ZN) hebben een gezamenlijke website gelanceerd om patiënten en verzekerden uitleg te geven over de inhoud van de vernieuwde zorgnota en veel gestelde vragen over de zorgkosten te beantwoorden. Tevens is een stroomschema 'klachtmogelijkheden' en antwoorden op eerder gestelde Kamervragen over zorgnota's als download beschikbaar.
9 mei 2013 Nieuws

Kifid komt met nieuw overzicht en zal reglement wijzigen

Binnenkort zal op de website van Kifid een lijst terug te vinden zijn met alle financiële dienstverleners die niet bij voorbaat bindend advies aanvaarden. Dit blijk uit antwoorden op eerder gestelde Kamervragen.
29 aug 2012 Nieuws

Minder klachten bij Kifid

Het Kifid meldt in haar jaarverslag dat in 2011 het aantal ingediende klachten met 12 procent is gedaald tot 6.450. Dat komt vooral doordat financiële dienstverleners hun eigen klachtenbehandeling, de interne klachtenprocedure (IKP) hebben verbeterd.
Getoond 1 tot 10 van 26. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2017. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.