U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!
Financieel dienstverleners moeten duidelijke keuzes maken in hun aanbod en innoveren. Dat blijkt uit 'Marktindrukken', een rapport waarin de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de marktontwikkeling schetst voor intermediairs tussen aanbieders van financiële producten en consumenten.
Consument vordert een vergoeding van de schade aan haar tuin. Verzekeraar heeft de schadeclaim afgewezen op grond van de Verzekeringsvoorwaarden. De Commissie oordeelt dat de Verzekeringsvoorwaarden niet van toepassing zijn, omdat deze niet op de juiste wijze aan Consument ter beschikking zijn gesteld.
Het Verbond van Verzekeraars heeft een position paper ‘Virtuele risico’s, echte schade’ uitgebracht (zie download).
Een bedrijfsdekking voor cyberrisico’s zal op korte termijn net zo normaal zijn als een brand- of aansprakelijkheidsverzekering. De bedrijfscontinuïteit kan net zo goed door cyberrisico’s in gevaar komen als door een brand of diefstal. De kosten van cyberincidenten lopen in Nederland nu al in de miljarden euro’s per jaar. Verzekeraars zullen de komende jaren in rap tempo cyberverzekeringen ontwikkelen en op de markt brengen.
In 2019 is het aantal zorgpolissen met 4 gestegen naar 59. Dat komt onder meer door de toetreding van een zorgverzekeraar.Ook steeg de gemiddelde premie. Zorgverzekeraars bieden binnen concerns nog steeds veel dezelfde polissen aan onder verschillende merknamen en voor uiteenlopende premies. Dat en meer blijkt uit de monitor zorgverzekeringen 2019 van de Nederlandse Zorgautoriteit.
Mijnverzekeringenopeenrij.nl zal niet doorontwikkeld worden naar een volledige service. Dat heeft de Stichting De Poliskluis, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de website, in afstemming met de deelnemende verzekeraars besloten.
Consument heeft een telefoonverzekering bij een verzekeraar gesloten. Zijn telefoon wordt op een gegeven moment gestolen. Verzekeraar beroept zich op de dekkingsuitsluitingsclausule dat geen vergoeding hoeft te worden gedaan als ten tijde van de schade geen geautoriseerde SIM-kaart in het toestel aanwezig was.
Minister Hoekstra reageert middels een Kamerbrief op de vraag of er belemmeringen zijn om bij andere polissen dan de zorgpolis het beginsel in te voeren van “elektronische verstrekking, tenzij bezwaar van de verzekeringnemer”.
Consumenten kunnen op de website Mijnverzekeringenopeenrij.nl een overzicht maken van hun verzekeringen. De website is een gezamenlijk initiatief van verzekeraars van Nederland om consumenten meer inzicht in hun verzekeringen te geven.
Nieuwe technologische ontwikkelingen kunnen de toegankelijkheid en kwaliteit van financieel advies en vermogensbeheer voor consumenten vergroten. Maar er kleven ook risico’s aan. Met 2 publicaties geeft de Autoriteit Financiële Markten (AFM) duidelijkheid over de verwachtingen die zij heeft van de doorontwikkeling van geautomatiseerde dienstverlening. In het bijzonder als het gaat om de kwaliteit van het advies en de zorgplicht.
Een consument heeft via het intermediair een autoverzekering gesloten. De verzekeraar wijst een inbraakschade af wegens een betalingsachterstand van meer dan 30 dagen.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank.