MijnFintool

Nieuws

Obvion trekt tarieven bestaande en nieuwe klanten gelijk

Obvion heeft de tarieven voor bestaande en nieuwe klanten gelijkgetrokken. Bestaande klanten krijgen bij verlenging niet meer met een opslag te maken. Eerder kondigde DSB Bank al aan dat de bank geen onderscheid meer maakt in bestaande en nieuwe klanten.

Volgens adjunct directeur Douwe Dijkstra voelt het extra belasten van bestaande klanten, wat tot nog toe gemeengoed was bij geldverstrekkers als Obvion, als het bestraffen van trouwe klanten. Klanten die bij het afsluiten van de hypotheek voor de laagste rente kiezen, maken volgens Obvion vaak onbewust een dure keuze. "Aanbieders met een duaal rentebeleid verleiden de consument immers met lage rentepercentages die bij verlenging aanzienlijk stijgen. Om een goede rente te krijgen, moet de klant oversluiten. Hieraan zijn echter extra kosten verbonden, zoals notariskosten, afsluitprovisie, eventuele boete en administratieve kosten inzake NHG. Indien de klant toch bewust kiest om over te stappen, kan dat bij Obvion boetevrij bij het einde van de rentevastperiode”, aldus Dijkstra in VVP

 
Bron: VVP Online, 12-05-2009

Modules & dossiers

Opvoerdatum

12 mei 2009

Laatst gewijzigd

13 mei 2009

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1