MijnFintool

Nieuws

'Klant niet centraal bij banken en verzekeraars’

Uit het onderzoek 'de klant centraal' in opdracht van DCE Consultants onder ruim veertig financiële dienstverleners, blijkt dat deze te veel intern gericht zijn. De bedrijven willen de klant wel in het middelpunt zetten, maar slagen daar niet in.

Uit het onderzoek blijkt dat bedrijven druk bezig zijn met klantsegmentatie en concurrentieanalyses, maar dat klanten niet gevraagd wordt hoe zij de dienstverlening ervaren. Banken doen dat wel beter dan verzekeraars. "Een mogelijke reden hiervoor is dat banken in de regel zelf contact hebben met de klant, terwijl verzekeraars vaak gebruik maken van tussenpersonen om diensten te verkopen aan de klant", aldus DCE. Uit het onderzoek blijkt: hoe directer de verkoopstrategie, hoe centraler de klant staat in het bedrijfsproces.

 
Bron: AMWeb, 11-03-2009

Modules & dossiers

Opvoerdatum

12 mrt 2009

Laatst gewijzigd

12 mrt 2009

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1