Volgens Ruud Dekker, directeur Marketing bij For All Finance, moet de verzekeringsbranche “stoppen om alleen maar vanuit het defensief over onze branche te praten. We moeten óók durven laten zien wat we goed doen”. Dat is dan ook de belangrijkste reden voor het organiseren van de awards, die op 11 juni in het nieuwe Elicium in Amsterdam worden uitgereikt. Dekker benadrukt dat het geen ‘incrowd branchefeestje’ moet worden; de mening van de consument staat centraal. Het Verbond steunt het initiatief, omdat het aansluit op het consumentgerichte beleid dat een paar jaar geleden is ingezet.
In totaal worden veertien ‘Gouden Schilden’ uitgereikt. De eerste drie zijn het schade-, leven- en zorg- & inkomensproduct van het jaar voor producten die innovatief zijn en een duidelijke meerwaarde hebben voor de consument. De ‘Werkgever van het jaar’-award gaat naar het bedrijf dat vooroploopt als het om werknemersbelangen gaat, terwijl de ‘Verzekeraar van het jaar’-award juist wordt uitgereikt aan de verzekeraar die het beste inspeelt op de klantbehoeftes en een hoge klanttevredenheid kent. Andere awards die specifiek voor bedrijven zijn bedoeld, zijn ‘Adviesorganisatie van het jaar’, ‘Schadeservice van het jaar’, ‘Communicatiecampagne van het jaar’, de ‘E-business-Award’ en de ‘MVO-Award’ voor bedrijven die zich onderscheiden op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Tot slot kunnen mensen die in de verzekeringsbranche werken ook nog op persoonlijke titel voor vier awards in aanmerking komen: de ‘Verzekeringsman- of vrouw van het jaar’, het ‘Verzekeringstalent van het jaar’, de ‘Hypotheekaanbieder van het jaar’ en tot slot een oeuvreprijs voor de ‘Financiële Wereldverbeteraar’.
Nomineren kan nog tot 13 januari op www.verzekeringsawards.nl. De genomineerden worden in februari bekendgemaakt.
Bron: Verzekeraars.nl, 24-12-2008
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99