MijnFintool

Nieuws

Grootbank verliest bij spaarrekeningen op prijs-kwaliteit

Uit de laatste update van de Independer Consumenten Monitor blijkt dat er grote verschillen zijn in de waardering van banken. De consument is veel kritischer geworden op zijn huisbankier. Zo is de gemiddelde score op prijs-kwaliteit ('value for money') opvallend laag bij de grootbanken.

ABN Amro (5,8), Fortis Bank (6,1), ING Bank (6,1), Postbank (6,3) en SNS Bank (6,3). Deze cijfers staan in schril contrast met de best scorende banken Argenta (8,4), Amsterdam Trade Bank (8,4) en ASN Bank (8,2) op dit gebied. Ook de Nederlandse zakenbank NIBC, die recent in beeld kwam vanwege het beroep op het garantiefonds van minister Bos (Financiën), wordt hoog gewaardeerd met een 8,1 voor prijs-kwaliteit en een gemiddeld cijfer van 7,7.

 

De scores lopen bijvoorbeeld uiteen op het gebied van 'beloften nakomen', van een 5,4 (Kruidvat) tot een 8,2 (ASN Bank). De verschillen op het gebied van 'klaarstaan voor klanten' lopen uiteen van 4,9 (Nationale Nederlanden) tot een 8,0 (ASN Bank). De score op 'snelheid van dienstverlening' varieert van een 5,0 (Nationale Nederlanden) tot een 7,9 (Amsterdam Trade Bank).

 

Bron: Independer, 10-12-2008

Modules & dossiers

Opvoerdatum

10 dec 2008

Laatst gewijzigd

10 dec 2008

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1