Verder denkt de meerderheid van de bedrijven dat het bedrijf sterk genoeg is om zich door de gevolgen van de kredietcrisis heen te slaan. Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder verschillende marktpartijen uit de bouwsector.
Van de verschillende marktpartijen in de bouw (ontwerpers, hoofdaannemers, installateurs en onderaannemers), geven de onderaannemers het meest aan al last te hebben van de kredietcrisis. Een deel van de onderaannemers merkt dit nu al in de omzet (18%), daarnaast merkt 27% het door het uitstellen van projecten. Desondanks zijn de onderaannemers het meest positief over de uiteindelijke gevolgen voor de bouw- en installatiebranche; 40% denkt dat de gevolgen van de kredietcrisis uiteindelijk wel mee zullen vallen. De ontwerpers zijn het minst positief over de gevolgen; slechts 23% denkt dat gevolgen van de kredietcrisis uiteindelijk wel mee zullen vallen.
Hoofdaannemers en ontwerpers meest overtuigd van eigen kracht. Als het gaat om het 'eigen' bedrijf is men positief gestemd. De meerderheid van de marktpartijen denkt dat het bedrijf sterk genoeg is om zich door de gevolgen van de kredietcrisis heen te slaan. De hoofdaannemers en ontwerpers zijn het meest overtuigd van de mate waarin het 'eigen' bedrijf sterk genoeg is om zich door de gevolgen van de kredietcrisis heen te slaan.
Bron: USP Marketing Consultancy, 04-11-2008.
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99