MijnFintool

Nieuws

Advies van consumenten voor consumenten steeds serieuzer genomen

Internetgebruikers wenden zich steeds meer tot andere internetters in plaats van tot experts, reclame en traditionele media bij beslissingen over de aankoop van producten en diensten.

Mede door de groei van sociale media wordt advies van consumenten voor consumenten steeds serieuzer genomen, zelfs in branches waarin van oudsher expertise het meest belangrijk was, zoals de financiële dienstverlening.


Dat blijkt uit onderzoek van Universal Media ‘Where did we start trusting strangers’. Er werd gekeken naar de kracht van de beïnvloedingseconomie en de kracht van consumenten die producten aanbevelen. Er werden zo’n 17.000 consumenten, onder wie Nederlanders, in 29 landen ondervraagd.


Ook is er een verandering ontstaan in de manier waarop men praat tegen vrienden, familie en collega’s. Meer en meer vertrouwt men op een virtuele manier van communiceren (sms, internet, et cetera). Deze digitale media maken het makkelijker meningen te delen en te beïnvloeden. Ook blijkt uit het onderzoek dat er al een nieuwe generatie online bedrijven is die volledig zijn gebaseerd op de aanbevelingen van consumenten.
Vooral in Azië en Brazilië werkt de beïnvloedingseconomie erg sterk.

 

Bron: Adformatie

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

22 sep 2008

Laatst gewijzigd

22 sep 2008

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1