MijnFintool

Home Zoeken keurmerk verzekeraars Getoond 1 tot 10 van 14
Zoek in 28.839 artikelen en 10.482 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Consumenten helpen bij Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Consumenten hebben handige tips voor het verbeteren van de informatie van verzekeraars. Dat blijkt uit de nieuwe feiten en cijfers die Stichting toetsing verzekeraars heeft gepubliceerd. Het panel van bijna achthonderd personen heeft inmiddels informatie van zo’n dertig verzekeraars beoordeeld.

KKV-rapportage bij verzekeraars onvoldoende

Een klein jaar na de introductie van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren heeft Consilium een analyse gemaakt van de vindbaarheid van het keurmerk op de websites van aangesloten verzekeraars en heeft de individuele klachtenrapportages met elkaar vergeleken.

25 verzekeraars krijgen Keurmerk

Een groep van in totaal 25 verzekeraars heeft dinsdag het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uitgereikt gekregen voor de klantgerichtheid van hun dienstverlening.

Vijf nieuwe keurmerkverzekeraars

Ook de verzekeraars DELA, de Goudse, Erasmus Leven, Movir en Polis Direct zijn in het bezit van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Het keurmerk is nu toegekend aan dertig verzekeraars in totaal.

Aantal keurmerkverzekeraars op 33

Agis, Monuta en TVM hebben deze week het Keurmerk Klantgericht Verzekeren gekregen. Het aantal keurmerkhouders bedraagt nu 33. “Een mooi resultaat voor de verzekeringsbranche. En goed nieuws voor de consument”, aldus directeur Ron van Kesteren van de Stichting toetsing verzekeraars.

Keurmerk beoordeeld als ‘zeer betrouwbaar’

De Raad voor Accreditatie heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren als ‘zeer betrouwbaar’ en ‘transparant’ beoordeeld. Het keurmerk kreeg een 9,9 als rapportcijfer.

Vijftig verzekeraars met Keurmerk

Tot het Keurmerk verzekeraars zijn toegelaten: Conservatrix, Loyalis en OZF Achmea. Arag, DELA, Movir en Reaal mogen na een herkeuring het Keurmerk blijven voeren.

Verzekeraars reageren te traag

Ruim de helft van de verzekeraars reageert onvolledig of te traag op klanten. Zij voldoen niet aan hun eigen beloften over de snelheid waarmee ze consumenten helpen met een aanvraag van een verzekering, de behandeling van een klacht of een eenvoudige vraag om informatie.

Klantgericht verzekeren blijkt moeilijk

Een aantal verzekeraars is afgehaakt voor het keurmerk Klantgericht Verzekeren. Zij hadden zich in het voorjaar aangemeld, maar hebben zich teruggetrokken omdat ze nog niet voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen, zo meldt De Financiële Telegraaf.

Verzekeraarskeurmerk in de maak

Verzekeraars kunnen zich binnen enkele weken aanmelden voor het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. In het najaar maakt de Stichting Toetsing Verzekeraars (STV) dan bekend welke verzekeraars het keurmerk mogen voeren.
Getoond 1 tot 10 van 14. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1