MijnFintool

Home Zoeken Basismodule klanttevredenheid Getoond 1 tot 10 van 19
Zoek in 28.839 artikelen en 10.482 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Nieuws
12 mei 2017

Bemiddeling door Kifid succesvol

In 2016 heeft Kifid 3.328 klachten behandeld van consumenten die een geschil hebben met de bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. In bijna 1.300 klachtzaken wist Kifid door bemiddeling tussen consument en financiële dienstverlener een schikking te realiseren. Kifid verwacht deze trend naar meer schikken door bemiddelen in 2017 voort te zetten.

KPMG: "Vooral oudere klant ziet vertrouwen in bank afnemen"

Nederlandse banken slagen er vooralsnog niet in om het vertrouwen van hun klanten te verbeteren. Vooral consumenten tussen de 45 en 70 jaar hebben het vertrouwen in hun bank het afgelopen jaar zien afnemen. Dit blijkt uit een onderzoek van KPMG. Het vertrouwen van deze groep in hun bank blijkt vooral negatief te worden beïnvloed door storingen met internetbankieren. Daarnaast hebben onaangekondigde tariefswijzigingen een negatieve invloed op het vertrouwen dat zij in de bank hebben. Dit blijkt uit halfjaarlijks onderzoek van KPMG onder ruim vijfhonderd consumenten naar de vraag in hoeverre banken erin slagen het vertrouwen in hun klanten te herstellen.
Nieuws
31 jul 2014

Banken staan positief tegenover publicatie AFM rapportcijfers

Publicatie van de scores uit het Klantbelang Dashboard kan banken en verzekeraars helpen om beter inzichtelijk te maken in hoeverre ze het belang van klanten centraal stellen. Dat stelt de AFM naar aanleiding van de oproep van de Vereniging Eigen Huis (VEH), de Consumentenbond en de beleggersvereniging VEB aan banken en verzekeraars om deze scores openbaar te maken.
Nieuws
12 okt 2021

Flinke daling klachten over verzekeraars in 2020

Het aantal klachten over verzekeringen is afgelopen jaar met bijna 9% gedaald ten opzichte van het jaar ervoor. De daling wordt voornamelijk veroorzaakt door een daling bij de zorgverzekeringen. Dat blijkt uit een uitvraag van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Nieuws
9 okt 2015

AFM tussenstand rapportage klantbelang

Banken en verzekeraars blijven zichtbaar veranderen en verbeteren in het belang van de klant. Dit is echter een taai proces en de verandering vergt een lange adem. Zo kunnen banken en verzekeraars nog vaker uit eigen initiatief een extra stap zetten voor de klant. Ook worden veranderingen nog niet altijd doorgevoerd naar andere bedrijfsonderdelen, distributiekanalen of type klanten. Dit blijkt onder andere uit de meest recente resultaten van het Klantbelang Dashboard (Dashboard) van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Annuïtair dalende risicoverzekering en zorgplicht

Alleen voor abonnees
In het verleden zijn veel hypotheken met beleggingsrekeningen afgesloten. Daarnaast werd dan vaak een annuïtair dalende risicoverzekering bijgesloten. Vanuit zorgplicht is het goed om te kijken in hoeverre de overlijdensrisicoverzekering nog aansluit bij de waarde ontwikkeling van de beleggingsrekening.
Nieuws
31 mrt 2014

AFM doet onderzoek naar de ontwikkeling van de advieskwaliteit

De AFM heeft de afgelopen periode verschillende dienstverleners benaderd om dossiers te leveren voor een marktbreed onderzoek naar de kwaliteit van financieel advies. Dit onderzoek is gericht op advies over arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en hypotheken aan consumenten. Beide producten zijn complex en kunnen een grote impact hebben op de financiële huishouding van consumenten. Met dit onderzoek wil de AFM een breed beeld krijgen van de huidige stand van de advieskwaliteit en de ontwikkeling hiervan.
Nieuws
20 sep 2012

Knab, de nieuwe consumentenbank

'Bank' omgedraaid, is een dochteronderneming van Aegon. De nieuwe bank krijgt geen filialen. Klanten kunnen al hun bankzaken regelen via de site en een smartphone-app.
Nieuws
25 apr 2013

Nieuw initiatief van Legal & General: De Legal & General Business Club

Het gaat hier om een besloten digitale community uitsluitend voor het met Legal & General samenwerkend intermediair. De Legal & General Business Club moet gaan fungeren als netwerk waarbinnen financieel adviseurs kennis delen en ervaringen gaan uitwisselen. Onder meer op de wijze waarop men werkt aan klanttevredenheid.
Nieuws
11 sep 2012

Tips voor het omgaan met tariefdruk (deel 2)

Een mini serie tips voor de adviespraktijk.
Getoond 1 tot 10 van 19. Er zijn meer pagina's.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1