Dat forfait is het bedrag dat mensen bij hun inkomen moeten optellen. Het is hoger naarmate het huis meer waard is. Nu zit in het forfait nog een plafond voor huizen duurder dan 1,6 miljoen euro, en maakt het dus niets uit of het huis 2 of 5 miljoen euro waard is.
Eigenaren van dure huizen kunnen door de maatregel tienduizenden euro's per jaar kwijt zijn. Het tarief voor huizen boven 1 miljoen wordt flink hoger.
Bron: NOS, 31-08-2007
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99