MijnFintool

PA opdracht

Gevolgen van communicatiefouten

Financiële dienstverleners versturen veel informatie naar hun klanten. Soms zit er een fout in het door hen opgestuurde overzicht of in een bepaalde toezegging. De financiële dienstverlener wil dit later corrigeren, maar als dat in het nadeel van de klant is, kan dit leiden tot een klacht. Of die klacht leidt tot een beslissing in het voordeel van die klant, is onder meer afhankelijk van een specifiek wetsartikel: artikel 3:35 van het Burgerlijk Wetboek. In diverse uitspraken van het Kifid speelt dit artikel een belangrijke rol. We gaan in dit bericht in op een aantal uitspraken waarin artikel 3:35 BW een rol speelt. 

Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
Dit artikel bevat 938 woorden

Neem een abonnement op Fintool!

Je deskundige kennispartner op financiële dossiers waar je ook mee kunt sparren.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Deskundige helpdesk
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Leerdoel

3c.1 (C)

klachten behandelen.

Modules & dossiers

Opvoerdatum

20 jul 2017

Laatst gewijzigd

20 jul 2017

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1