MijnFintool

PA opdracht

Kifid legt definitie ‘consument’ beperkt uit

Een consument die een financiële dienst afneemt en niet tevreden is, kan een klacht indienen bij een financiële dienstverlener. Als deze interne klachtenprocedure niet tot het gewenste resultaat leidt, kan de consument de klacht voorleggen bij het Kifid. Soms neemt het Kifid de klacht niet in behandeling, omdat een klacht niet-ontvankelijk is. Dat wil zeggen  er is  niet aan de voorwaarden  voldaan om een klacht in behandeling te nemen. Een voorbeeld daarvan is een klacht die wordt ingediend door iemand die niet onder de definitie van 'Consument' valt. Die definitie wordt letterlijk geïnterpreteerd.

Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
Dit artikel bevat 627 woorden

Neem een abonnement op Fintool!

Je deskundige kennispartner op financiële dossiers waar je ook mee kunt sparren.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Deskundige helpdesk
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Leerdoel

1f.5 (K)
De kandidaat kan kort beschrijven op welke gebieden de klachten- en geschilleninstellingen, Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid), Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) en Stichting Tuchtraad banken) werkzaam zijn.

Modules & dossiers

Opvoerdatum

04 okt 2017

Laatst gewijzigd

04 okt 2017

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1