MijnFintool

Nieuws

Overgangsregeling waarschuwing kredietreclames

De AFM heeft op 9 februari de nieuwe waarschuwing voor kredietreclames geïntroduceerd: “Let op! Geld lenen kost geld”. Om de aanbieders niet teveel op kosten te jagen heeft de toezichthouder een overgangsregeling ingesteld tot 1 april 2010.

"Invoering van nieuwe regelgeving brengt onvermijdelijk lasten met zich mee. Daarom is bij het opstellen van de nieuwe regelgeving besloten voor bepaalde reclame-uitingen een overgangsregeling op te nemen, om zo disproportionele lasten voor betrokken marktpartijen te voorkomen. Deze regeling is nu definitief vastgesteld door de AFM.

Reclame-uitingen op radio en televisie moeten vanaf 1 april de waarschuwing bevatten. Voor alle overige reclame-uitingen geldt vanaf de bekendmaking van de waarschuwing op 9 februari een overgangstermijn van drie maanden. Dit betekent dat alle reclame-uitingen na 9 mei altijd de waarschuwing moeten bevatten. Reclame-uitingen anders dan via radio en tv mogen na 9 mei alleen nog zonder waarschuwing gebruikt worden als de aanbieder kan aantonen dat aanpassing van de reclame-uiting disproportionele lasten met zich meebrengt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om drukwerk met een langere gebruiksperiode. Uiterlijk 1 april 2010 moeten ook deze reclames worden voorzien van de waarschuwing.”
 
Bron: AFM, 26-02-2009
 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

26 feb 2009

Laatst gewijzigd

26 feb 2009

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1