DCE Consultants heeft de toegankelijkheid en functionaliteit van websites gemeten van de belangrijkste hypotheekverstrekkers in Nederland. Hieruit blijkt dat 70 procent van de aanbieders geen mogelijkheid biedt tot persoonlijk productadvies. De overige 30 procent heeft een zeer simpele module die op basis van een minimaal aantal gegevens advies geeft. MoneYou biedt als enige de mogelijkheid tot tracking/tracing van een hypotheekaanvraag. Winnaar Postbank komt goed uit het onderzoek naar voren dankzij de hoge scores op het gebied van informatieverstrekking. Andere aanbieders blijven op dit gebied achter.
MoneYou scoort hoog op het gebied van interactie- en transactiemogelijkheden. Volgens DCE kunnen aanbieders door hun online informatieaanbod meer af te stemmen op de persoonlijke behoeften van de klant en door het inzetten van chat-, mail- en belfuncties, meer potentiële klanten voor zich winnen. Verder constateerden de onderzoekers dat er op de websites over het algemeen weinig informatie wordt geboden over banksparen, terwijl uit onderzoek van de Vereniging Eigen Huis blijkt dat 71 procent van de consumenten die een eerste uitleg krijgen over banksparen, verder geïnformeerd wil worden over de mogelijkheden met betrekking tot een hypotheek.
Bron: VVP Online, 01-12-2008
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99