MijnFintool

Home AFM Basismodule klanttevredenheid Getoond 1 tot 6 van 6
Zoek in 1.076 artikelen en 477 bijlagen

Type artikel

Filter en sorteer

Modules

Dossiers

Nieuws
12 okt 2021

Flinke daling klachten over verzekeraars in 2020

Het aantal klachten over verzekeringen is afgelopen jaar met bijna 9% gedaald ten opzichte van het jaar ervoor. De daling wordt voornamelijk veroorzaakt door een daling bij de zorgverzekeringen. Dat blijkt uit een uitvraag van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Nieuws
9 okt 2015

AFM tussenstand rapportage klantbelang

Banken en verzekeraars blijven zichtbaar veranderen en verbeteren in het belang van de klant. Dit is echter een taai proces en de verandering vergt een lange adem. Zo kunnen banken en verzekeraars nog vaker uit eigen initiatief een extra stap zetten voor de klant. Ook worden veranderingen nog niet altijd doorgevoerd naar andere bedrijfsonderdelen, distributiekanalen of type klanten. Dit blijkt onder andere uit de meest recente resultaten van het Klantbelang Dashboard (Dashboard) van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Nieuws
31 jul 2014

Banken staan positief tegenover publicatie AFM rapportcijfers

Publicatie van de scores uit het Klantbelang Dashboard kan banken en verzekeraars helpen om beter inzichtelijk te maken in hoeverre ze het belang van klanten centraal stellen. Dat stelt de AFM naar aanleiding van de oproep van de Vereniging Eigen Huis (VEH), de Consumentenbond en de beleggersvereniging VEB aan banken en verzekeraars om deze scores openbaar te maken.
Nieuws
31 mrt 2014

AFM doet onderzoek naar de ontwikkeling van de advieskwaliteit

De AFM heeft de afgelopen periode verschillende dienstverleners benaderd om dossiers te leveren voor een marktbreed onderzoek naar de kwaliteit van financieel advies. Dit onderzoek is gericht op advies over arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en hypotheken aan consumenten. Beide producten zijn complex en kunnen een grote impact hebben op de financiële huishouding van consumenten. Met dit onderzoek wil de AFM een breed beeld krijgen van de huidige stand van de advieskwaliteit en de ontwikkeling hiervan.
Nieuws
3 apr 2013

Banken en verzekeraars stellen belang klant meer centraal

De tien grote banken en verzekeraars stellen het belang van de klant meer centraal blijkt uit een onderzoek van de AFM. In 2012 scoorden grote banken en verzekeraars gemiddeld een 3,3 op de vijfpuntschaal van het Klantbelang Dashboard. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) meet hiermee vanaf 2010 in welke mate de banken en verzekeraars de belofte om het belang van de klant centraal te stellen waarmaken. In 2011 was het gemiddelde nog 3,0, in 2010 was dat 2,7.
Nieuws
30 aug 2012

AFM en verzekeraars werken aan duidelijke informatie voor klanten

De consument heeft behoefte aan eenvoudige en begrijpelijke informatie over verzekeringen, aldus de AFM. De toezichthouder werkt dit jaar daarom samen met twaalf (middel)grote verzekeraars aan het verbeteren van de informatieverstrekking. De AFM wil hiermee bevorderen dat consumenten informatie krijgen op basis waarvan zij goede financiële beslissingen kunnen nemen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1