MijnFintool

Nieuws

‘Hypotheekadviseur kan niet zonder mond-tot-mondreclame’

Hypotheekadviseurs krijgen de meeste afspraken met potentiële nieuwe klanten binnen via hun reeds bestaande klanten. Dit blijkt uit onderzoek van Cardif onder 277 adviseurs.

Ondanks mogelijkheden online klanten te werven, geeft 59 procent van de adviseurs aan dat mond-tot-mondreclame hun belangrijkste stroom van adviesgesprekken vormt. Extern aangeleverde afspraken, via bijvoorbeeld telemarketing, volgt met 14 procent. Contacten met makelaars leveren 11 procent van de gesprekken met potentiële klanten. Een eigen website brengt 8 procent binnen en reclame-uitingen staat onderaan de lijst met slechts 5 procent.

 

'De totstandkoming van een adviesgesprek is één ding, maar het is ook interessant om te kijken of het gesprek leidt tot verkoop van een financieel product', zegt Ruud Dekker, directeur bij marketingbureau For All Finance. 'Het heeft weinig zin om veel energie te steken in gesprekken die uiteindelijk niet tot resultaat leiden. Ik denk dat afspraken die via mond-tot-mondreclame tot stand gekomen zijn het meest tot verkoop leiden.'

 

Bron: NUzakelijk.nl, 28-02-2008

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

29 feb 2008

Laatst gewijzigd

29 feb 2008

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1