Ondanks mogelijkheden online klanten te werven, geeft 59 procent van de adviseurs aan dat mond-tot-mondreclame hun belangrijkste stroom van adviesgesprekken vormt. Extern aangeleverde afspraken, via bijvoorbeeld telemarketing, volgt met 14 procent. Contacten met makelaars leveren 11 procent van de gesprekken met potentiële klanten. Een eigen website brengt 8 procent binnen en reclame-uitingen staat onderaan de lijst met slechts 5 procent.
'De totstandkoming van een adviesgesprek is één ding, maar het is ook interessant om te kijken of het gesprek leidt tot verkoop van een financieel product', zegt Ruud Dekker, directeur bij marketingbureau For All Finance. 'Het heeft weinig zin om veel energie te steken in gesprekken die uiteindelijk niet tot resultaat leiden. Ik denk dat afspraken die via mond-tot-mondreclame tot stand gekomen zijn het meest tot verkoop leiden.'
Bron: NUzakelijk.nl, 28-02-2008
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99