In het artikel van het AD tonen sommige collega-hypotheekketens zich minder enthousiast over de stap van De Hypotheekshop. Die vragen zich af of de shoppende klant er beter van wordt en denken dat advies per uurtarief vooral zal aanslaan bij de elite. Bavelaar heeft geen oordeel over het commentaar van collega’s, maar ziet de overstap naar uurtarieven als onafwendbaar. “De klant betaalde provisies toch al, al wisten ze dat niet. Nu worden de kosten van het advies zichtbaar en wordt duidelijk waar je toegevoegde waarde zit als hypotheekadviseur.”
De Hypotheekshop is momenteel bezig om de zelfstandige franchisenemers de ‘tools’ aan te reiken om de overstap op het kantoor door te voeren en dit te communiceren aan de klanten. In welk tempo een kantoor van het provisiesysteem afstapt, bepalen de franchisenemers zelf, aldus Bavelaar. “Wij geven ze alleen een klein duwtje in die richting.”
Bron: Fintool, 15-02-2008
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99
Dat betekent aftersales-uren zonder inkomsten te genereren.
Ik ben benieuwd hoe zich dit ontwikkeld.